Ga naar inhoud

[ Tip ] Artikel "Digitaal Televisie kijken" (Okt.


Aanbevolen berichten

Omdat bij het forum "reageren op artikelen" nog geen topic is aangemaakt voor oktober 2004, heb ik hier een topic gemaakt die misschien wel interessant is voor de meeste van jullie. Ik heb een jaar geleden een DreamBox gekocht, echt een geweldig apparaat. Ik zal even uitleggen wat het is. De DreamBox is een digitale satelliet receiver die werkt met Linux en films kan opnemen in DVD kwaliteit (mpeg 2). Je kunt er zelf een hardeschijf in plaatsen - de grootte kan je zelf bepalen. Je kunt 'm op vanaf een bepaalde tijd op een bepaald kanaal laten opnemen. Er zijn een aantal punten waar de DreamBox anders is dan "gewone" digitale receivers, hij werkt namelijk met Linux. Als je veel van Linux weet kun je m dus met van alles en nog wat uitbreiden. Linux kennis is echter niet vereist om aan de slag te gaan, de afstandbediening is genoeg om het ding te besturen. Voor het afhalen van opgenomen films kun je kiezen uit een directe USB verbinding (die Windows ziet als een externe hardeschijf) of aansluiting op het netwerk, die de DreamBox weer kan gebruiken om zichzelf te updaten indien je internet hebt. Hier een specificatie lijst van de fabrikant: * 250 MHz IBM PowerPC Processor (350 Mips) * Linux open source (most parts under the terms of GPL, accordingly expandable)- Supports Linux Standard API (Direct-FB, Linux-FB, LIRC) * 1 x DVB Common-Interface Slot * 2 x Smartcard-Reader * Integrated Compact Flash Interface Slot * MPEG2 Hardware decoding (fully DVB compliant) * Common available NIMs (DVB-S, DVB-T, DVB-C) * 100 MBit full duplex Ethernet Interface * USB Port Keyboard, Pointing Devices, WebCams and other devices * V.24/RS232 Interface * Big-size LCD-Display * 64 MByte of RAM * integrated IDE UDMA66 Master/Slave Interface * Support for internal HDD in any capacity Support for timeshift function * unlimited channel lists for TV/Radio * channel-change time < 1 second * full automatic service scan * supports directly bouquet-lists (indirect unlimited) * supports EPG (electronic program guide) * supports videotext (insertion) * various applications such Web-Browser or Mail-clients * supports multiple LNB-Switching control (supports DiSEqC) * fully adaptable OSD in many languages (skin-support) * SPDI/F Interface for digital bit stream out (AC-3 / DTS) * 2 x Scart-interfaces (fully controlled by software) * MINI-DIN connector for extern IR (send/receive) and I2C for extern Rotor devices * intern send/receive IR (Videorecorder) Het leuke is dat veel mensen op het internet als hobby vele programma's schrijven voor de DreamBox, waarmee je veel functies kunt toevoegen. Overigens is hiervoor wel basis Linux kennis vereist, maar nogmaals, die is niet nodig om de meeste functies ervan te kunnen gebruiken. Ik heb nu de DreamBox ruim een jaar en ik gebruik m met volle tevredenheid. Voor diegene die opzoek waren naar een receiver met opneem mogelijkheden kan ik dit apparaat zeker aanraden. Hier wat interessante links: http://www.dream-multimedia-tv.de/ - Website van de fabrikant http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&q=dreambox+verkoop&btnG=Google+zoeken&lr=lan - Winkels die DreamBox systemen verkopen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...