Ga naar inhoud

aankoopadvies gevraagd:dvd-recorder of vhs-recorder


Aanbevolen berichten

Ik heb dus hetzelfde probleem, mijn video-recorder is ermee opgehouden en ik wil een apparaat om tv-programma's mee op te nemen. een dvd-recorder met HD vind ik nog veel te duur. ik overweeg echter om een tv-kaart aan te schaffen in mijn pc en daarmee tv-programma's op te nemen, naar dvd te branden en op mijn stand alone dvd-speler af te spelen. is dat een goed alternatief? wat zijn de ervaringen?
Link naar reactie
[quote:96e3bb7dbb="bOp"]Ik heb dus hetzelfde probleem, mijn video-recorder is ermee opgehouden en ik wil een apparaat om tv-programma's mee op te nemen. een dvd-recorder met HD vind ik nog veel te duur. ik overweeg echter om een tv-kaart aan te schaffen in mijn pc en daarmee tv-programma's op te nemen, naar dvd te branden en op mijn stand alone dvd-speler af te spelen. is dat een goed alternatief? wat zijn de ervaringen?[/quote:96e3bb7dbb] Ik vind dat geen goed alternatief. Sowieso zou ik in dit geval een dure tv-kaart nemen, zoals de hauppauge pvr 250, omdat die een hardware-matige mpeg2-encoder aan boord hebben. De kwaliteit van de hauppauge 250 is in vergelijking met gewone tv-kaarten zonder hardware-compressie uitstekend. Punt is dat zo'n ding minstens 120 euro kost terwijl een normale tv-kaart maar 40-50 euro kost of zelfs nog goedkoper. Daarnaast is mijn ervaring dat de mpeg-bestanden niet goed werken in mijn dvd-speler (hiteker 1900E), maar dat kan ook aan de dvd-speler liggen. Ik heb persoonlijk dit probleem opgelost door mijn tv te vervangen door een 19"-monitor maar dat zal niet voor iedereen een optie zijn. Als je je tv wil blijven gebruiken dan zal een tv-kaart wellicht een hoop problemen geven, tenzij je een tv-kaart neemt met hardware-matige mpeg-decompressie, zoals de hauppauge pvr 350. Punt is datdeze ong. 200 euro zal kosten. Kortom: als je van je computer een videorecorder wil maken, dan zul je een hoop geld moeten uitgeven (120-200 euro) en eventueel tegen een hoop problemen aanlopen. Het kost zoveel geld dat je je kunt afvragen of je niet beter een standalone-dvd (harddisk) recorder kunt kopen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...