Ga naar inhoud

[HTPC] De ultieme configuratie


Aanbevolen berichten

[quote:5d34adb757="Ederveen"]Wil graag een HTPC bouwen t.b.v. een 'lounge-kamer' van ± 60 m2. Heb hier een aantal vragen over: [list:5d34adb757]1. Barebone of HTPC-behuizing? 2. Onboard geluid of geluidskaart? 3. Extra [digitale] versterker nodig? 4. Computerspeakers of Audio-luidsprekers? 5. Suggesties? [/list:u:5d34adb757] Bij voorbaat dank.[/quote:5d34adb757] Een goede AGP kaart met een goede tv-out en een goede geluidskaart met 5.1 digital out en die doorlinken naar je versterker (een goede onboard soundcard hoeft niet onder te doen van een pci soundcard) maar 90% van de onboard geluidskaarten zijn vaak van mindere kwaliteit. Een grote hardeschijf iets van 200 gig en 512 MB latje erin. ik zal gewoon Audio luidsprekers gebruiken in verband met de geluidskwaliteit. volgens mij moet dat genoeg zijn
Link naar reactie
[quote:776c859864="Ederveen"]Hoe sluit ik het beste [zonder kwaliteitsverlies] de audio luidsprekers aan op de HTPC?[/quote:776c859864]Zijn advies was digitaal aansluiten op de versterker. En daar ben ik het helemaal mee eens. Misschien dat er geluidskaarten bestaan die luidsprekers aansturen, ik verwacht dat het geleverde vermogen sowieso te laag is. Wanneer je een computer luidsprekerset aan wil sluiten, dan ligt het wat anders. Welkegeluids kwaliteit wil je?
Link naar reactie
Via de S/PDIF uitgang op de [onboard] geluidskaart? Heb nog een Technics 5x100 Watt digitale versterker liggen maar daar zit volgens mij geen S/PDIF aansluiting op, kan dat? Qua geluidskwaliteit ben ik voor deze kamer tevreden met 5.1 / DTS sound. Goed om te vermelden is dat ik ook nog een Plasma-scherm wil koppelen aan de HTPC. Is dit mogelijk? Dacht nl. dat het beter is om een LCD-scherm te gebruiken.
Link naar reactie
[quote:e56799b0eb="Ederveen"][quote:e56799b0eb="taco78"] ik zal gewoon Audio luidsprekers gebruiken in verband met de geluidskwaliteit. volgens mij moet dat genoeg zijn[/quote:e56799b0eb] Hoe sluit ik het beste [zonder kwaliteitsverlies] de audio luidsprekers aan op de HTPC?[/quote:e56799b0eb]SP/DIF out naar een kwaliteits versterker? Uiteindelijk staat of valt de kwaliteit met de zwakste schakel in de keten. Een goede versterker en luidsprekers zijn leuk, maar hebben alleen nut als er een fatsoenlijk signaal ingestuurd wordt. Qua behuizing is een HTPC kast waarschijnlijk mooier en wellicht stiller, maar vast ook (onevenredig) veel duurder. Het ligt er dus maar aan wat voor budget je hebt. Heb je al nagedacht over het OS/de HTPC applicatie?
Link naar reactie
[quote:f8b66dd5ba="Captain_Kansloos"] Qua behuizing is een HTPC kast waarschijnlijk mooier en wellicht stiller, maar vast ook (onevenredig) veel duurder. Het ligt er dus maar aan wat voor budget je hebt. Heb je al nagedacht over het OS/de HTPC applicatie?[/quote:f8b66dd5ba] HC-set zou idd ook kunnen, maar ik wil i.c.m. het plasmascherm Slide-shows/MP3/DVD/DIVX afspelen...
Link naar reactie
P4 in HTPC + audigy2 + iig 512 mb + Ati AIW kaartje of een aparte tv kaart + 1x OS hdd + 1of2 storage hdd's + DVD rw gevalletje? speakers heb ik geen verstand van :P leuke behuizinkjes trouwes: http://www.new-generation.nl/nl/dept_190.html interesant stuk over ultieme htpc geluidkaartjes... http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=16725.new ohw uh vergeet niet de bladzijdes ervoor :) en het overige forum leuke voorbeeldjes? http://www.mijnhometheater.nl/ zoeken op htpc :)
Link naar reactie
[quote:78a37dc446="Ederveen"]Via de S/PDIF uitgang op de [onboard] geluidskaart? Heb nog een Technics 5x100 Watt digitale versterker liggen maar daar zit volgens mij geen S/PDIF aansluiting op, kan dat?[/quote:78a37dc446]Wat zit er dan wel op? Er zit toch wel digitale ingangen op (optisch of coax). Met name bij coax wisselen de stekerformaten nog wel eens. Maar ja, dat blijven 2 draadjes die niet verkeerd zijn aan te sluiten. Op zich mag het ook wel analoog, maar dat zijn dan 3 audiokabels (meestal stereo jack naar cinch) en kan weer wat extra storing geven. Mijn versterker heeft overigens wel een geschikte analoog in (8 inputs, voor 5.1 dus 6 van nodig).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...