Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Niet van een extra optical drive, dat merk je in de praktijk niet. Edit: misschien wel bij hardware uit het stenen tijdperk maar bij een redelijk moderne pc merk je het niet. Mooie brander dvd dual layer: NEC ND3500 dual layer 16x: http://www.tweakers.net/pricewatch/92144\ edit 2: die is toch wel redelijk aan de prijs, wel snel. Je kan ook voor een nd2510 gaan die brand op 8 speed.
Link naar reactie
[quote:5815bccfb3="pcguy"]Als er nog een ide kanaal vrij is kan je die brander rustig laten zitten en deze er naast zetten. evt zo: pri master: hdd pri slave: dvd-rw sec master: cd-rw sec slave: dvd-rom/cd-rom[/quote:5815bccfb3] Dit gaat fout omdat er teveel data over de IDE kabel gaat en dus buffer-underruns e.d Pri master: hdd pri slave: cd-rw sec master dvd-rw sec slave: dvd-rom/cd-rom
Link naar reactie
Ja precies, het zal werken, niet mooi, maar door de buffer-underrun beveiliging die we anno 2004 kunnen beleven zal het wel gaan. Overigens wil ik afraden om een optical samen met een hd op één controller aan te sluiten omdat de controller zich dan richt naar de laagst aangesloten snelheid. Een optical heeft een snelheid van ATA 33 en een hd kan een snelheid hebben van ATA 133 dus sta je mooi met je Ferrari in de file, en heb je ook niks te zeggen. Ik heb hier al sinds jaar en dag op IDE1 alleen een hd zitten en op IDE2 2 opticals. Vroeger piepte Nero nog wel 'ns dat er 2 apparaten aangesloten waren op één controller en dat dit van Nero niet mocht, want dat zou brandfouten kunnen veroorzaken. In de praktijk echter heb ik daar nog nooit een cd of dvd om hoeven weg te gooien, en met de komst van nieuwere versies van Nero klaagt 'ie ook nooit meer :P :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...