Ga naar inhoud

Externe DVD brander


Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een externe DVD-brander (LG GSA4081-B)via usb2.0 op mijn notebook P4 2,2 Ghz, 768MB geheugen, aangesloten. Lezen van cd's en dvd's gaat probleemloos. Echter bij het branden wordt dit station niet door het brandprogramma (laatste versie van Nero 6) herkend, zodat ik dus geen cd en dvd kan branden. Uiteraard vervelend voor het maken van een backup. Aangeloten op een desktop pc gaat het branden van een dvd met Nero 6 uitstekend, maar daar wordt de brander aangesloten op een IDE-channel (intern). Mijn interne cd/dvd combo kan alleen dvd films lezen en sinds kort geen cd's meer branden. Het station wordt wel door Nero 6 herkend. Heeft iemand een suggestie om deze problemen op te lossen?
Link naar reactie
[quote:8fa2b94944="robgomes"]Ik heb Nero 6 gekocht in Nederland en geupdate via internet. Bij de brander zat een geheel ander programma. Hoe kom ik aan de USB-versie van Nero 6?[/quote:8fa2b94944] weet niet of er een usb versie ervan is van Nero. Waarom gebruik je dan niet het programma wat is meegeleverd ? Die zou in elk geval de driver moeten hebben
Link naar reactie
Ik weet niet of het bovenstaande wel klopt :-? Ik heb namelijk een Plextor brander in een firewire kast en die wordt gewoon normaal herkend in Nero 6.3 Ik heb ook nog nooit gehoord van een Nero USB versie. Ik hoef alleen de voeding van het firewire kastje aan te zetten en daarna herkent XP keurig een externe brander, dus zou toch moeten kunnen. Inderdaad zou de bijgeleverde driver kunnen helpen. Grtz. J.W. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...