Ga naar inhoud

Frames overlaten in divx


Aanbevolen berichten

Ik heb een divx film staan die om de 10 frames 3 zeflde frames heeft, wat dus zeer schokkend beeld heeft. Bestaat er een of andere filter waarmee ik kan zeggen om om de 10 frames 2 frames te schrappen? De film doet dit trouwens zowel met de divx codec, ffdshow als de ingebouwde codec van VideoLan Player, dus het moet echt wel aan de film zelf liggen.
Link naar reactie
Dat kan met AVIsynth, een comando regel tool die wel wat studietijd benodigd voor dat je er goed mee kan werken. FF googelen levert genoeg dl locaties op. De latere versies zijn van E. van den Berg en kunnen meer. Een filter vor virtualdub welke automatisch de correcte comandregel aanmaakt voor AVIsynth vind je op Donald Grafts filter pagina, de link daarvoor vind je op virtualdub.com onder ¨FILTERS-OTHER¨ Sorry, ik zit in spanje in een inetcafe en heb de adressen dus niet bij de hand..... Oh ja: het filter heet Decimate
Link naar reactie
[quote:b51d6b9a4a="juul"]Ik heb een divx film staan die om de 10 frames 3 zeflde frames heeft, wat dus zeer schokkend beeld heeft. Bestaat er een of andere filter waarmee ik kan zeggen om om de 10 frames 2 frames te schrappen? De film doet dit trouwens zowel met de divx codec, ffdshow als de ingebouwde codec van VideoLan Player, dus het moet echt wel aan de film zelf liggen.[/quote:b51d6b9a4a]Dit is zeker dat "Telecine" met het NTSC systeem: 23,975 fps verhogen naar 29,975 door wat frames te herhalen. Dan kun je ook "Inverse Telecine (IVTC)" gebruiken, of misschien "Force FILM"? Zijn wat termen die ik heb opgevangen op Doom9, ik gebruik dat zelf nooit omdat ik geen NTSC DVD's rip.
Link naar reactie
Bedank! Maar het probleem blijft; wanneer de onnodige frames weggelaten worden, is de film zo'n 20% korter. Gesynct geluid met die film speelt dan 20% te vlug af, duidelijk hoorbaar dus. Wil ik dit weer oplossen, dan moeten ofwel nieuwe frames aangemaakt worden (= beginsituatie) ofwel een lagere framerate (< 20/s). Conclusie: veel werk om de film een klein beetje redelijk te krijgen -> nieuw en beter downloaden dus.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...