Ga naar inhoud

multiroom audio


Aanbevolen berichten

Hello, ik heb enkele (hele hoop) vragen betreffende domotica. Ik veronderstel toch dat het probleem met domotica te maken heeft. We zijn bezig met het verbouwen van een huis... nu heeft onze architect ons gezegd dat het mogelijk is om via 1 toestel in verschillende kamers muziek af te spelen, en met infrarood gestuurde boxen... Kan er me iemand uitleggen hoe dat in zijn werk gaat, en wat daar allemaal voor nodig is... en hoe we daar aan kunnen geraken, of bij wie we best gaan om onze droom te verwezelijken. Het zou ook tof zijn mocht het afspelen van audio cd's en mp3 cd's (of dvd's) hierin verwerkt zouden kunnen worden, Hopelijk kunnen jullie mij helpen, Alvast bedankt, Joske (helemaal nieuw op gebied van Domotica)
Link naar reactie
[quote:adc32a8812="Joske_power"]nu heeft onze architect ons gezegd dat het mogelijk is om via 1 toestel in verschillende kamers muziek af te spelen, en met infrarood gestuurde boxen...[/quote:adc32a8812]Geen idee wat de man precies bedoelt met infrarood boxen, maar je moet iig onthouden dat een infrarood zender en ontvanger direct zicht op elkaar moeten hebben, zonder obstakels. Een IR signaal kan bv. niet door muren heen (probeer maar met de afstandsbediening van de TV). Er bestaan wel mogelijkheden om meerdere luidsprekers (in ieder vertrek een paar) aan te sluiten op een versterker en dan in ieder vertrek een IR ontvanger te monteren. Dan kun je door het huis lopen met je afstandsbediening. Het zou nog mooier zijn als je een [url=http://www.htpcnews.com/main.php?id=guides]HTPC[/url] maakt, die je bedient via een webpage, die je via wifi op een PDA tovert!
Link naar reactie
hou er wel rekening mee, dat het moet dienen voor iemand die niks van electronika of informatica kent... wat betekent dit: het enigste dat hij moet weten is hoe de afstandsbediening werkt, en de rest moet functioneren... daar ligt de moeilijkheidsgraad... vandaar dat het voor mijn baas is... hij zegt "ik moet dat hebben" omdat hij het ergens gehoord heeft, en ik moet maar zorgen dat het er geraakt he...
Link naar reactie
@joske_power: Je hebt prachtige (lees dure) oplossingen van topmerken. Zo heeft bijv. Harman Kardon recievers (bv de AVR-630) die multi-room hifi oplossingen ondersteunen. Ze werken hierbij met zone's, waarbij ook een reciever voor de remote control in de desbetreffende ruimte wordt geplaatst. Hierdoor kan je uit die ruimtes ook je HiFi bediennen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...