Ga naar inhoud

Waar gaat het fout van MPEG naar DVD folder structuur


Aanbevolen berichten

Ik ben al een tijdje aan het proberen met Hi8 videbanden te digitaliseren naar DVD. Als ik met Studio9 een project heb gemaakt, vervolgens maak ik er een MPEG-2 file van. als ik de file dan afspeel op mijn PC, dan is de kwaliteit op de monitor goed. vervolgens ga ik met een DVD author programma een DVD maken,dan gaat het fout. De DVD speelt netjes af op mijn speler bij de TV, maar vooral bij horizontale bewegingen, zie je een naijl effect, vertical lijnen die voorbij komen zijn niet recht, vooral bij snelle bewegingen ziet men naijl effecten of blokachtige patronen. Ik heb een DVD gemaakt met Pinnacle Studio vs 9, TMPGENCDVD author, Nero, allemaal hetzelfde effect. Wat gaat er fout?
Link naar reactie
het is gelukt, door te spelen met de interlace optie zijn de horizontale vervormingen verdwenen. Persoonlijk vind ik wel nog dat de scherpte van het beeld, nog wat minder is, dan wanneer ik mijn camera direct aansluit op de TV. Kan dat met het aantal KB/sec te maken hebben wat ik capture. Verder nog een vraag rondom interlace. Hoe gaan de moderne grote TFT en LCD schermen hiermee om die je in alle reclameblaadjes terug vindt, moeten de DVD's dan weer anders opgenomen worden (deinterlace?)[/quote]
Link naar reactie
Normaal gesproken is video materiaal "interlaced", wat te maken heeft met de manier waarop op een tv beelden worden opgebouwd. Dit is geheel anders op een monitor die op een pc is aangelsoten. LCD en plasma tv kunnen, zoals een tv, probleemloos werken met interlaced video. Heb je standaard (interlaced) video materiaal dan geeft dit het zogenaamde 'kam-effect' bij het afspelen via een pc, omdat de video player het materiaal niet begrijpt. Een pc kan echter ook interlaced materiaal probleemloos afspelen. Elke DVD die je via de pca afspeelt is interlaced, en toch krijg je geen 'kam-effect'. Dit komt doordat de DVD software speler de DVD structuur 'kent, en daar softwarematig dit probleem oplost. Maak je dus video die je naar DVD brand in de standaard DVD structuur dan hoef je dit materiaal niet te de-interlacen. De gemaakte DVD zal op een standaard / plasma / LCD tv en op een pc probleemloos afspelen. Alleen als je video materiaal maakt dat alleen op de pc afgespeelt moet worden is het noig om te de-interlacen. Het de-interlacen gaat overigens altijd ten koste van de kwaliteit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...