Ga naar inhoud

.vob files re-authorizen ofzow ?


Aanbevolen berichten

heey mensen, ik heb een probleem met het branden van DVD's. ik heb een DVD gedownload en ik heb nu een aantal .vob .bup en .ifo files. Nu kan ik die bestanden wel branden maar dan geeft NERO een melding dat een stand alone speler de dvd niet kan lezen. Ik ben d'r achter gekomen dat ik die DVD rip eerst moet re-authorizen. Ik heb al een paar programma's geprobeerd. dvd2one en dvdshrink maar beide programma's halen de menus, subs en extra's eruit die ik er toch graag bij wil hebben. kan iemand hier mij vertellen hoe in een rip kan authorizen en burnen zonder dat ik al die dingen kwijtraak? (Deze vraag is vast al een keer eerder gesteld, maar ik heb geen andere topic kunnen vinden. Excuses hiervoor) Bij voorbaat dank, Eusebio
Link naar reactie
Dat zal je niet gaan meevallen, en dat meen ik.... Makkelijkste optie: de dvd branden met een programma welke het doet en hopen dat de dvd in jouw dvd speler te lezen is. Door het rippen en verkleinen is de dvd meestal niet meer "compliant" oftwel compatibel met de dvd norm, daar is niet veel aan te veranderen behalve idd de dvd opnieuw te authoren en dat is weer een heeeeeeeeeele boel werk en bovendien praktisch gezien bijna niet haalbaar vanwege het 5.1 geluid. Author programma's welke met goed met 5.1 ac -3 geluid om kunnen gaan zijn kostbaar en schaars. Dus: als nero zeurt gewoon op OK klikken en fikken die hap en als het met nero niet lukt een ander proggie proberen.
Link naar reactie
Heey rwilligen, bedankt voor je reply ik heb de rip proberen te branden met Nero en met Easy CD Creator 7.0, maar het is me niet gelukt ze af te spelen in mijn stand alone speler :x ik denk dat ik de dvd's die ik op mijn HDD heb staan maar gewoon opnieuw uthorise en de menus en extra's maar vergeet. bedankt voor je hulp. nu mijn volgende vraag Zou ik dit probleem kunnen ontwijken als ik een image van een Legale DVD maak? ikzelf kan dit niet testen omdat ik alleen zelf gebrande dvd's heb (voor zelf gebruik!) groetjes Eusebio
Link naar reactie
Ik denk dat het probleem wat jij hebt voornamelijk voortkomt uit iso en img bestanden die niet correct omgezet zijn naar een VIDEO_TS map,bovendien neemt niet iedere ripper de nodige nauwkeurigheid in acht bij het maken van dvd-rips, er zwerft zo nogal wat meuk rond op het net. De beste methode is idd toch nog altijd zelf je backups maken, dit zou in principe geen probleem hoeven te geven mits je maar correcte software en instellingen gebruikt en niet te veel probeert de dvd te verkleinen. Vooral het verwijderen van de nodige "user prohibitions" levert veel problemen op. user prohibitions zijn "gebruiker beperkingen" zoals het niet door kunnen spoelen van de dvd en het verplicht moeten kijken naar de antikopie waarschuwing die tegenwoordig op de meeste dvd wel aan het begin staat. Als je teveel van dit soort zaken probeert aan te passen dan speelt de dvd niet meer of slecht, er kunnen de meest rare fouten optreden in de menustructuur. Wat de meeste mensen niet weten is dat een video dvd ook eisen stelt aan waar welke data staat op de dvd. Zo is er een exact sector bereik waar de css beveiliging moet staan en als door een verkeerde rip deze structuur verandert wordt dan krijg je de melding die jij hebt. Mijn ervaring is dat je het beste zo min mogelijk aan de dvd verandert behalve de grootte van de filmbestanden. Ik heb zelf wel goede ervaringen met InstantCopy van Pinnacle, werkt simpel en snel en heeft , tot nu toe, bij mij altijd een correct spelende dvd opgeleverd gemaakt van een huur-dvd. Andere proggie heb ik geen ervaring mee alhoewel ik heb begrepen dat dvd-shrink het ook wel goed doet. De tip van Amira is er nog wel 1 om te proberen, wellicht werkt het ook bij jou.
Link naar reactie
heey daar, ben ik weer .... .... ik heb eens geprobeerd wat amira zei met die dvdshrink. Ik moest wel eerst even wat subtittles weg halen anders paste de rip niet op de DVD. Er stonden 4 talen op de DVD maar geen nederlands. Ik heb al die 4 talen maar even gewist, en uiteindelijk is het me toch gelukt. Nu heb ik dus een DVD zonder (ned)subs. zou ik die subs misschien ergens van het I-net plukken en er dan bij pleuren dat jullie weten? Ik zal ook es even googelen. bedankt jullie 2 :D ik heb nu eindelijk weer Space op m'n HDD 8) Greetz Eusebio
Link naar reactie
de brand functie van dvdschrink gebruik ik ook nooit daarvoor klik ik altijd op backup en brand daarna met b.v nero maar ik liet ff weten dat dvdschrink ook kleine foutjes kan verwijderen als dvdschrink dus een "Rare" film in kan lezen dan zit je dus goed lukt dat niet ,dan heb je een dvd met zware constructie fouten en dan kom je meer bij het verhaal van rwilligen uit meestal gebruik ik dan ifoedit, maar dat is niet voor beginners weggelegd en als het toch al om een dvd gaat zonder nl subs neem dan maar de makkelijkste weg...weg mieteren
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...