Ga naar inhoud

Welke DVD+R en waar goedkoopst


Aanbevolen berichten

dan nog maar een keertje... elke recorder heeft een lijst met media in de Firmware die ondersteud worden en met welke snelheid ze beschreven kunnen worden, die lijst wordt door bv Nero gebruikt om de snelheid in te stellen. Er zijn schijven die als 4x worden verkocht maar door een bepaalde recorder op 8x kunnen worden gebrand maar een ander merk recorder kan ze alleen goed op 2,4 keer branden. bijna alle merken bieden een dergelijke lijst aan op de site en is gekoppeld aan een Firmware versie. Een van de belangrijkste redenen om de Firmware te verversen is juist die lijst met ondersteunde media!! dat is dan ook de reden dat de een heel goed op een bepaald media brand en een ander er problemen mee heeft zonder de juiste firmware en zonder die lijst kun je niet zonder meer een bepaald label aanraden, zels binnen een merk zijn er verschillen in de schijfjes die appart in de Firmware staan. kijk als voorbeeld eens op de site van NU daar vind je een lijst voor de ddw082 v375 aangezien ik die recorder gebruik weet ik dat in elk geval die lijst er is maar andere recorders hebben hun eigen lijst en firmware...
Link naar reactie
[quote:6c850acaa5="jfleumer"]Ben op zoek naar grote hoeveelheid DVD+R Beste kwaliteit merk voor onder 1 euro per stuk? Wie heeft ervaring met welk merk en waar aangeschaft? Ben benieuwd naar jullie reacties![/quote:6c850acaa5] Ik heb ervaring met een NEC 2500 en met verbatim en traxdata. Zowel verbatim als traxdata doen het bij mij goed, nero cd/dvd-speed geeft bij beide goede grafieken. Verbatim is duur en traxdata is goedkoop en ik heb ze van www.ddvd.info. Traxdata is onder de 1 euro per stuk (iets van 25 voor 18 euro of zo). Er wordt overal beweerd dat de prijs van dvd's te maken heeft met de kwaliteit: hoe hoger de prijs, hoe beter de kwaliteit. Princo is bijv. goedkoop maar de kwaliteit schijnt ook slecht te zijn. En Nashua is imho een van de beroerdste merken die je kunt kopen. Overigens kun je op GOT interessante topics hierover vinden, waar ook de merken en zo worden behandeld. Welke dvd-brands werken met je recorder hangt af van de firmware van de recorder. Wat bij de ene recorder het beste merk is hoeft bij de andere recorder nog niet het beste merk te zijn.
Link naar reactie
Ik heb de beste ervaringen met Philips DVD+RW 4x en de Platinum DVD+R 8x (lekker goedkoop en hoge kwaliteit, wel die nemen van Ricoh). Zoals velen aangeven zijn die Nashua schijfjes echt troep. Heb zowel Liteon LDW-411S@811S en NEC2500 branders ter beschikking en op beide typen branders doen het met bovenstaande schijfjes het uitstekend.
Link naar reactie
[quote:ac1e39fec1="computerbacterie"][quote:ac1e39fec1="taco78"]Ik koop de media in duitsland i.v.m de btw hier 19% daar 16% en hier heb je nog de buma stemra kosten er nog overheen en in duitsland niet, dus ik koop m'n meuk daaro :lol:[/quote:ac1e39fec1] Bij welke winkel koop je het dan?[/quote:ac1e39fec1] Lidl de laatste tijd in duitsland darr verkopen ze Maxell/TDK soms ook bij Markt Kauff
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
[quote:09f3f72e46="Emiel333"]Bij Opusshop.de staan o.a. Datawrite 8x (25 stuks) voor 7,70 Euro, Platinum 8x (25 stuks) voor 15,25 Euro en Fuji 8x (25 stuks) voor 15,75 Euro. Hebben jullie hier ervaring mee? Het is voor de NEC ND-3500.[/quote:09f3f72e46] Je vergeet te melden plus of min :wink: De Platinum plus (Ricoh) doen het bij mij prima
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...