Ga naar inhoud

Soundblaster 5.1 problemen


Aanbevolen berichten

Ik heb een beetje problemen met mijn Creative Soundblaster Live! 5.1. Ten eerste krijg ik bij de specificaties van Windows (2000) te zien dat het om een EMU10Kx gaat. Terwijl er bij een vriend gewoon Soundblaster Live! staat. Verder heb ik erg veel gerommel gehad met de geluidskaart met het installen van de drivers. Bij het allerbegin was het gewoon goed, ook dat de oscilloscoop veel sneller ging bij mijn vorige geluidskaart. Op een gegeven moment ging het mis; ik kreeg een galm. Door een paar topics doorgelezen te hebben, wist ik dat ik mijn drivers opnieuw moest installeren. Dit ging met de driver op de cd niet goed; ik kreeg een kraakfestijn. De Windows driver gaf wel goed geluid, maar de oscilloscope ging weer langzaam. Na nog een paar keer gewisseld te hebben, moest ik toch voor de Windows drivers kiezen. Opmerkelijk is dat soms als de computer bezig is ofzo, dat dan de oscilloscoop wel weer snel gaat :-? Nadat ik wilde proberen mijn Fujitsu-Siemens speakers als front te doen, en mijn oude speakers als rear, kwam ik erachter dat dat niet werkte. Het probleem was ook vaag. Het lag niet aan de speakers, want als ik de stekkertjes omdraaide, was het vice versa. Nu wilde ik graag de nieuwe drivers maar eens installeren, en kijken of het dan verbeterd was. Nou ben ik dat menuutje doorgegaan van Creative, en er komt uit dat ik de 'LiveDrvUni-Pack(ENG).exe' moest hebben. Na daar op geklikt te hebben zegt de computer dat er geen Creative kaart/compatibele kaart in het systeem is aangetroffen. Ligt dat eraan dat ik nog niks heb gedeïnstalleerd, of is het klaarblijkelijk waar?
Link naar reactie
Kep maar niet gequoute anders word verhaal zo lang... Bij die van mij hete hij ook EM400 ofzo terwijl ik ook een SB Live! 5.1 heb dus das geen probleem. Over die drivers: die van de CD zijn VERSCHRIKKELIJK die worden dan ook ten zeerste afgeraden waar je ook komt. Je moet eerst windows zijn standaard driver laten laden en dan het bestand openen. Maar als je Nederlandse windows hebt heb je verkeerde paket... Omdat ik toch niks te doen had heb ik me door de (naar mijn idee) weer aangepaste Creative site geworsteld voor [url=http://files.europe.creative.com/manualdn/Drivers/Others/1943/LiveDrvUni-Pack(DUT).exe]de Nederlandse drivers[/url] Good luck!
Link naar reactie
[quote:6b0a696535="General X"]Kep maar niet gequoute anders word verhaal zo lang... Bij die van mij hete hij ook EM400 ofzo terwijl ik ook een SB Live! 5.1 heb dus das geen probleem. Over die drivers: die van de CD zijn VERSCHRIKKELIJK die worden dan ook ten zeerste afgeraden waar je ook komt. Je moet eerst windows zijn standaard driver laten laden en dan het bestand openen. Maar als je Nederlandse windows hebt heb je verkeerde paket... Omdat ik toch niks te doen had heb ik me door de (naar mijn idee) weer aangepaste Creative site geworsteld voor [url=http://files.europe.creative.com/manualdn/Drivers/Others/1943/LiveDrvUni-Pack(DUT).exe]de Nederlandse drivers[/url] Good luck![/quote:6b0a696535]Ten eerste heel erg bedankt voor je antwoord. Ten tweede: Krrrrrr, dat ding geeft nog dezelfde foutmelding dat er geen SB compatible dingen in mijn systeem vind :-? En ja, hij zit er echt goed in. Maar waarom zou het zoveel uitmakeln of ze Engels zijn of Nederlands? In ieder geval werkte dit niet. Zal nog eens proberen met Winamp en Viruszooi uit. Edit: Nee, dat helpt allemaal niet. Als ik trouwens die Hotfix installeer zegt hij ook dat er geen SB Live! Drivers zijn aangetroffen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...