Ga naar inhoud

DivX-Xvid Standalone spelers ervaringen en meningen gevraagd


Aanbevolen berichten

Mensen, Ik ben van plan om op korte termijn een nieuwe DVD speler inclusief DIVX en XVID te kopen. Ik zit met een aantal punten waaraan mijn nieuwe speler moet voldoen daarom wil ik graag meningen en ervaringen van mensen met dit soort spelers weten zodat ik een verantwoorde keuze kan maken. mijn punten zijn als volgt: - CD, CD-R, CD-RW - DVD, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW - VCD en SVCD - MPEG 1 en 2 - MPEG 4 / AVI - DivX 3.11, DivX 4.x en 5.x* - Xvid - MPEG - JPEG - MP3 -DIVX en XVID ondertiteling ondersteuning (iig SRT) - Hij moet verder goed DVD's kunen afspelen, (net zoals Philips en sony's gewone dvdspelers qua kwaliteit) (heb weinig verstand van goede of mindere kwaliteit op dit gebied) -Uiteraard moet hij de beste weergave van XVID en DIVX hebben (ook hier is nogal verschil tussen de spelers heb ik gelezen) - Het geluid moet nagenoeg hetzelfde zijn als de huidige DVDspelers van bijvoorbeeld philips en sony - het budget is +- 130 EURO - hij moet in nederland verkrijgbaar zijn ('t lieftst via een webwinkel). Alvast bedankt voor al jullie reacties!!!!
Link naar reactie
Ik ben zelf in het bezit van de KiSS DP-1000 en de Yamada DVX-6600. Ik raad je de KiSS DP-1000 aan, omdat KiSS volgens mij het enige merk is die dat ondertitels afspelen goed onder de knie heeft. Tevens komt KiSS regelmatig met firmware updates. Valt ook net binnen je budget: http://www.tweakers.net/pricewatch/73714 http://www.kiss-technology.com/?p=dp1000&v=users De Yamada DVX-6600 is een stuk goedkoper en speelt dankzij een modernere chipset ook vrij exotische codecs af. Nadeel is alleen dat er niet genoeg ruimte is voor de ondertitels: wanneer een regel te lang is, dan laat ie de laatste letters gewoon weg. Slordigheidje dat opgelost kan worden met firmware, maar die laat bij Umax/Yamada vaak lang op zich wachten. http://www.tweakers.net/pricewatch/78754 http://www.umax.co.uk/WebNew_UK/Products/9_HomeEntertainment/DVX-6600/DVX-6600.htm
Link naar reactie
[quote:67aded2a17="puinhoop"] alleen hoe zit het met het geluid van yamada? en als je de yamada update zijn ze dan nagenoeg gelijk ? [/quote:67aded2a17] Geluid van de Yamada gaat (net als bij de KiSS) bij mij met een optische kabel 'raw' naar m'n Home Cinema versterker. De DTS decoder van m'n versterker neemt het dus eigenlijk over. Topgeluid! Ook na update van de Yamada is de KiSS kwalitatief nog steeds beter, de menu's van de KiSS zien er ook overzichtelijker uit (vanwege een kleiner lettertype kan ie grotere bestandsnamen aan).
Link naar reactie
Goed Onderwerp !!!!!! Zit zelf ook na te denken over de aanschaf ve DVD speler. Mag ik nog een paar vragen stellen ?? : Hoe speelt een DVD/DIVX speler CD's eigenlijk af en hoe verhoudt de geluidskwaliteit zich tot die van een CD speler ???? M.a.w. wordt bij aanschaf van een DVD/DIVX speler je CD spelere overbodig ?? En is de geluidskwaliteit van die DIVX spelers beter dan die van de gemiddelde DVD speler of maakt dit weinig uit ????
Link naar reactie
[quote:966242f971="henkchr"] Hoe speelt een DVD/DIVX speler CD's eigenlijk af [/quote:966242f971] Als een Audio-CD. [quote:966242f971="henkchr"] en hoe verhoudt de geluidskwaliteit zich tot die van een CD speler ???? [/quote:966242f971] Nou, het is geen high-end, maar de kwaliteit is goed te noemen. [quote:966242f971="henkchr"] M.a.w. wordt bij aanschaf van een DVD/DIVX speler je CD spelere overbodig ?? [/quote:966242f971] Nou, ik wil m'n DivX speler liever niet verslijten met Audio-CD'tjes, maar zou kunnen. [quote:966242f971="henkchr"] En is de geluidskwaliteit van die DIVX spelers beter dan die van de gemiddelde DVD speler of maakt dit weinig uit ???? [/quote:966242f971] Maakt weinig tot niets uit.
Link naar reactie
de kwaliteit van het geluid hangt toch eigenlijk het meest af van je versterker, niet? Btw. Wat vind je van deze? ongeveer 100eur Steeds meer a-merken zoals philips gaan zich ook op de divx markt storten dus mss nog even wachten. Waar ik naar aan het uitkijken ben, is een divx/dvdspeler met een videorecorder ingebouwd bestaat al zoiets?
Link naar reactie
[quote:bebc046b05="peter123"]de kwaliteit van het geluid hangt toch eigenlijk het meest af van je versterker, niet? Btw. Wat vind je van deze? ongeveer 100eur Steeds meer a-merken zoals philips gaan zich ook op de divx markt storten dus mss nog even wachten. Waar ik naar aan het uitkijken ben, is een divx/dvdspeler met een videorecorder ingebouwd bestaat al zoiets?[/quote:bebc046b05] eehm welke bedoel je ?
Link naar reactie
[quote:d3ccf4e748="peter123"] de kwaliteit van het geluid hangt toch eigenlijk het meest af van je versterker, niet? [/quote:d3ccf4e748] Idd, vooral met SP-DIF (optische kabel). Met 5.1 analoog heb je meer invloed op geluidskwaliteit van de DVD-speler zelf. [quote:d3ccf4e748="peter123"] Btw. Wat vind je van deze? ongeveer 100eur [/quote:d3ccf4e748] Ja, welke dan? [quote:d3ccf4e748="peter123"] Steeds meer a-merken zoals philips gaan zich ook op de divx markt storten dus mss nog even wachten. [/quote:d3ccf4e748] De Philips DVD-737 is i.i.g. een drama: die speelt nl. lang niet zoveel formaten af als een KiSS (die al jarenlange ervaring heeft in DivX, is zelfs DivX gecertificeerd) of de Yamada. [quote:d3ccf4e748="peter123"] Waar ik naar aan het uitkijken ben, is een divx/dvdspeler met een videorecorder ingebouwd bestaat al zoiets? [/quote:d3ccf4e748] Zoiets misschien? http://www.kiss-technology.com/?p=dp150408&v=users De DP-1504/1508 heeft de mogelijkheid op te nemen in DivX-formaat. De opgenomen film is via netwerkkabel over te halen naar je PC, op je PC kan je de opname op CD-R/DVD-R branden.
Link naar reactie
[quote:7290bc1778="peter123"] sorry die bedoelde ik http://www.hear.nl/cgi-bin/2003/nieuws/index.cgi?nieuws_id=1860 [/quote:7290bc1778] Ik ken 'm niet, maar wat ziet ie er lelijk uit ... :P Ik raad echter iedereen die DivX/XviD met ondertitels wil bekijken een KiSS aan en iedereen die ondertitels niet zo belangrijk vindt maar compatibiliteit wel, om de Yamada te nemen.
Link naar reactie
[quote:5cd80ac72a="grotesmurf"] Hey ik wil zelf ook graag zon Divx player kopen. De kiss dp 1000 zie ik wel zitten :) Alleen wil ik ook heel graag met ondertitels. Alleen vroeg ik me af hoe moet je die ondertitels er eigenlijk op krijgen ? Is dat gewoon een kwestie van de Film op cd branden en het Srt (ondertiteling)bestand gewoon ernaast branden ? [/quote:5cd80ac72a] Ja, geef ze wel dezelfde bestandsnaam en stop ze in dezelfde directory (of de root mag ook), bijv.: \\Mappie\Fillumpie.DVDRip.XviD.avi \\Mappie\Fillumpie.DVDRip.XviD.srt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...