Ga naar inhoud

probleem met afspelen gebrande dvd


Aanbevolen berichten

hoi, ik heb pas geprobeerd een dvd te branden op een TRAXDATA schijf, snelheid 2.4x. Als ik deze in mijn dvd brander daarna weer afspeel gaat dat prima. Als ik deze in mijn LG dvd speler afspeel slaat de dvd steeds een aantal seconden over, zodat de dvd niet is af te kijken. Bij de buurman doet deze dvd het wel prima!! Als mijn buurman dezelfde dvd brandt, ook op een TRAXDATA dvd schijf, snelheid 2.4x dan draait deze in mijn dvd speler wel goed af!! Heeft iemand een idee hoe dit kan, ik snap er niets meer van.
Link naar reactie
Het lijkt mij er gstug dat het aan de firmware zal liggen. Ik heb twee DVD spelers in huis en de oudere Samsung heeft met bepaalde DVD's moeite en met de ene schijf meer dan de andere. de tweede een goedkope Finlux speelt alles ook dvdrw en de Samsun totaal geen dvdrw's. Ook sommige merken dvdr doet de Samsung prima en Pinco's weer niet of heel slecht. Het kan dus geen Kwaad een ander merk media te proberen want als je dvd wel elders sonder problemen speelt is hij dus technisch goed gebrand..
Link naar reactie
[quote:fb82feeda7="Long John"] Het kan dus geen Kwaad een ander merk media te proberen want als je dvd wel elders sonder problemen speelt is hij dus technisch goed gebrand..[/quote:fb82feeda7] Dat is niet persee zo. Het feit dat een dvd zonder fouten gebrand wordt en ook zonder fouten afspeelbaar is in een bepaalde speler wil niet zeggen dat zo'n dvd zonder fouten is en/of het brandwerk van goede kwaliteit is. En afhankelijk van het type fouten dat op een dvd wordt gebrand en/of afhankelijk van de kwaliteit van het gebrande signaal welke op de dvd staat kan deze beter of slechter te lezen zijn door een bepaald type speler. Een andere firmware kan daar een hele hoop aan veranderen.(beter of slechter)
Link naar reactie
Ik bedoelde met techisch dat hij volledig aan de DVD norm voldoet. Niet zo zeer de brandkwaliteit die enorm kan verschillen uitgaande van de diversen recorders en firmware versies. Wel denk ik dat in de regel de "goedkope" spelers er vrijwel nooit moeite mee hebben als er wat bitjes scheef zitten en de duurdere (merk) spelers sneller er de brui aangeven. Zal wel veel te maken hebbeb met de gebruikte loopwerken die in een goedkope speler vaak gewoon uitgeklede DVD-rom spelers zijn en de duurdere speciaal voor standalone ontwikeld zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...