Ga naar inhoud

DVD Brander (Dual Layer)


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb gisteren een DVD brander gekocht. Dual Layer & 8 speed. Begrijp ik het goed als ik een dual layer schijfje heb dat ik dan gewoon iedere DVD van videotheek/winkel kan kopieren? Hier hoef ik dan verder helemaal niks meer aan de comprimeren etc? Wat zijn overigens de kosten van zo'n Dual Layer schijfje? En voor gewone Dvd schijfjes, is er een bepaald merk dat erg goed is of maakt het verder niet zo veel uit welk merk schijfje dat ik koop?
Link naar reactie
Je hoeft dan niet meer te comprimeren, maar je moet denk ik nog wel software hebben die de kopieerbeveiliging kan omzeilen. Let wel op de auteursrechten: films van de videotheek mag je bijv. niet kopiëren :wink: Die dual-layer schijfjes zijn op dit moment nog stervensduur (15-20 euro per stuk), dus het heeft nu nog geen zin ze aan te schaffen. Wacht tot ze beter verkrijgbaar zijn en dus goedkoper worden.
Link naar reactie
[quote:fbe8dda9bc="keubes"][quote:fbe8dda9bc="Obi-wan-kenobi"]Je hoeft dan niet meer te comprimeren, maar je moet denk ik nog wel software hebben die de kopieerbeveiliging kan omzeilen. [/quote:fbe8dda9bc] Welke software kan ik hiervoor gebruiken? Ik gebruik Nero om te branden....[/quote:fbe8dda9bc] Gebruik eens Google! :wink:
Link naar reactie
[quote:390a46777f="Obi-wan-kenobi"]............ Let wel op de auteursrechten: films van de videotheek mag je bijv. niet kopiëren :wink: [/quote:390a46777f] Dit klopt niet. Volgens het huidige auteursrecht mag je wel degelijk een kopie maken van een film uit de videotheek. Zelfs het downloaden van een film is niet strafbaar. De wet zegt namelijk niet dat je in het bezit moet zijn van het orgineel om een kopie te mogen maken. Het enige wat niet toegestaan is het maken van kopies voor derden! Leuk, die nederlandse wetgeving :lol:
Link naar reactie
De eerste film is gekopieerd. Kreeg alleen een foutmelding aan het eind maar dvd werkt toch perfect. Een dvd rippen en daarna branden wil me nog niet lukken. Een dvd heb ik geript met DVD decrypter. De dvd staat dus op de harde schijf, maar dan??? Kan ik dan met DVD Shrink de dvd kleinrer maken door te sorteren wat ik er wel en niet op wil? Kan ik dit dan branden via DVD Shrink of heb ik Nero toch nog nodig dan?
Link naar reactie
Ik weet het is off topic! [quote:7b79320e08="Long John"]Sinds 01-04-2004 mag je ook voor eigen gebruik geen kopie meer maken!! Nedeland was het enige land waar dit nog niet verboden was binnen de EU maar dit is gelijkgetrokken..[/quote:7b79320e08] Dan wil ik van jou wel eens zien waar dat staat. Heb hierover niks gelezen of gehoord. Volgens Stichting De Thuiskopie mag het nog steeds. Er ziet niet voor niets een heffing op lege DVD's. http://www.cedar.nl/thuiskopie/wetgeving-jurisprudentie.html
Link naar reactie
[quote:b8619c265e="Jee Jee"][quote:b8619c265e="Jee Jee"]Kijk eens op deze site: [url]www.sectie.be[/url] Hier staat haarfijn uitgelegd hoe, en met welke programma's je de diverse digitale mediaformaten kunt kopieren of omzetten naar andere formaten.[/quote:b8619c265e] Zoals ik al zei ..... Kijk op deze site eens bij het menu DVD -> DVD[/quote:b8619c265e] Ik vind dat het hier niet erg duidelijk staat uitgelegd, anders zou ik het hier ook niet weer vragen. De vraag is of iemand hier het me een beetje duidelijker kan uitleggen. Ben niet zo'n computer expert...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...