Ga naar inhoud

PS2 firmware/software vraag


Aanbevolen berichten

ik heb een oude ps 2 op de kop getikt, volgens eigenaars zeggen kaduuk.. probewer ik het ding en wat blijkt; hij doet het! alleen is de lezer vd dvd speler (in de ps2 dus) kaduuk.. wat wil ik nu doen: 1. liefts andere dvd speler in zetten (zit namelijk ook 40 aderige kabel aan, alleen wat dunner), maar de vraag is natuurlijk ook of het hetzelfde protocol heeft! is het dus een soort IDE en kan ik met een verloopje veilig het een naar andere 'leiden' of moet ik iets ander hebben? 2. als bovenstaande niet werkt wil ik er een hdd in zetten, ik kom hierbij omdat ik zag dat in de ps2 een expansion slot zit! is dit idd vboor hdd speciaal voor ps2 of niet? zoja dasn wil ik daar XP opzetten, wat waarschijnlijk niet kan, dus anders linux. is dit sowieso mogelijk? 3. heb al eerder in medi-box gemaakt. vorige keer in videorecorder.. nu wil ik ditzelfde doen in een mooie behuizing (zoals de ps2 dus) die tegelijkertijd ook veel kleiner is. de vraag: Bestaat er moederbor zo klein dat ie in de helft van de ps2 past? (mag natuurlijk ook iets groter zijn; liever niet natuurlijk!) alvast bedankt voor de hulp
Link naar reactie
Eeyz, Leuk onderwerp waarover je kunt doorbrabbelen. Maar ik zal antwoord geven op je vragen: 1. Veel electronische speeltjes die op de markt komen zijn head-unit gebonden. Dat betekent dat als je een Pioneer autoradio hebt en er een JVC 6 cd-wisselaar erop wilt aansluiten dat de kans klein is dat het werkt. 2. Ik weet hierbij niet zeker waar je het over hebt maar ik denk dat je het PCMCIA slot bedoelt. Sony zou naar verwachting met een 40 Gb hdd op proppen komen om concurrent XBox weg te drukken met "maar" 8Gb. Dit PCMCIA slot is voor een door Sony ontwikkelde hdd bedoeld. Dit om games te saven en laadtijden drastisch te verkorten :wink: Hier wat specificaties van de PS2: CPU : 128 bit 'Emotion Engine' at 294.912 Mhz. Capable of 6.2 GFLOPS Graphics Processor : 'Graphics Synthesiser' capable of 75 million polygons per second. Sound Processor : SPU2 + CPU, Dolby Digital 5.1 with 48 channel output. System Memory : 32 MB Direct Rambus Memory Bus Bandwidth : 3.2 GB per second. Resolution : 640 x 480 Special Features : DVD-ROM (4x) Hier zal Windows XP niet op draaien (te traag). Linux daarentegen wel :P 3. Er zijn weinig mobo's die zo klein zijn. Wellicht kun je er een nemen met alles onboard. Denk hierbij aan barebone moederborden : :roll: Succes met je experiment! Greetz, Sylvester :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...