Ga naar inhoud

mp3 en mp3-pro


Aanbevolen berichten

Hallo, als ik een radioprogramma (streaming audio met realplayer) opneem met cool edit, wil deze het alleen maar opslaan met een samplingrate van 48000 kHz in mp3-pro. Het verschil is geloof ik, dat pro met een VBR werkt en gewoon mp3 met een CBR, is het niet? Mijn vraag: kan ik mp3-pro met een sampling rate van 48000 kHz afspelen in een mp3 speler? Bedankt voor jullie reaktie.
Link naar reactie
Anders moet je even bij de technische specificaties kijken van de modellen waarin je geinteresseerd bent, daar staat het misschien wel bij. En eventueel zou je ook nog een converteer programmatje kunnen downloaden dat mp3-pro naar mp3 of wma kan converteren (aangezien de meeste mp3 spelers dit bestandstype tegenwoordig ook ondersteunen).
Link naar reactie
Waarschijnlijk ligt dat probleem met een vaste sampling rate in Cooledit aan de MP3 plugin die het programma standaard gebruikt. Ik weet overigens uit ervaring dat de gewone MP3 standaard wel degelijk VBR ondersteund; ik maak zelf 'hoge kwaliteit' MP3's van mijn eigen CD collectie met de combinatie EAC (rippen) en LAME (encoding). Ik weet alleen niet hoe MP3 in cooledit verweven zit. MP3 pro zit niet vast aan 48Khz volgens mij, tenminste, dat maak ik op uit deze pagina: http://www.mp3prozone.com/faq.htm Waarom wil je trouwens persé MP3 pro gebruiken?
Link naar reactie
[quote:5a728c0f17="Captain_Kansloos"]Waarom wil je trouwens persé MP3 pro gebruiken?[/quote:5a728c0f17] [quote:5a728c0f17="avandenberg"]Hallo, als ik een radioprogramma (streaming audio met realplayer) opneem met cool edit, wil deze het alleen maar opslaan met een samplingrate van 48000 kHz in mp3-pro.[/quote:5a728c0f17] Hij heeft geen andere mogelijkheid dus. Maar je kan wel een ander programma gebruiken om radiostreams op te nemen.
Link naar reactie
[quote:8dafb9d51b="Jan D"]Hij heeft geen andere mogelijkheid dus. Maar je kan wel een ander programma gebruiken om radiostreams op te nemen.[/quote:8dafb9d51b]Juist. Daar had ik dus even overheen gelezen. Ik heb zelf geen Cooledit, dus ik weet ook niet of je een losse mp3 codeer module kunt installeren, bv. de module van LAME.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...