Ga naar inhoud

Realplayer files rippen???


Aanbevolen berichten

ik heb een aantal real player files op mijn pc staan. En als ik die open, zoekt Realplayer automatisch naar een site op het internet waar de files geplaatst staan. Ik kan deze files dus alleen afluisteren als ik verbinding met internet heb en het is dus zo ook niet mogelijk ze te branden op een cd. Is hier een oplossing voor te vinden? Is het mogelijk om die files van het internet te rippen en om te zetten naar mp3??? De files zijn in .ram Ik heb Stream Audio 3 gedownload maar daar moet ik een url invullen. Die kan ik echter niet vinden. Ik probeer de cabaret shows van Theo maassen te rippen nl van de site http://www.theomaassen.net. Daar kun .ram bestanden downloaden waarin de streaming audio is verwerkt. Een directe URL ontbreekt echter. Wie helpt mij?
Link naar reactie
De eerste die ik probeerde "ik doe het.ra" had ik zo binnen. rechtsklik op de realaudiolink en kies "opslaan als" en sla de link op. Open Notepad en sleep de link naar kladblok. Er staat nu in kladblok het web adres waar de file te vinden is, in mijn geval was dat : http://www.theomaassen.net/dingen/geluid/ikdoehet.ra Kopier het adres en plak deze in een downloadproggie naar keuze, ik gebruik DAP 7(download accelerator plus) daarvoor maar het zal ook wel met andere lukken. Wil je dit proces nog wat eenvoudiger maken dan kopier je notepad.exe naar de map "SendTo", in win2000 is dat op C:\Documents and Settings\administrator\SendTo De map sendto is wat je ziet als je met rechtsklikt op een bestand in het contextmenu onder het kopje : "kopieren naar" Je kunt zo ieder willekeurig bestand openen in kladblok, erg handig want het mechanisme zoals bij deze realaudio files wordt ook bij windowsmedia en bij quicktime gebruikt en het is altijd te herkennen aan het bestand wat je opslaat want deze is dan altijd 1 KB groot en dus feitelijk een text bestand met daarin het adres waar de werkelijke media te vinden is. De truuk werkt niet altijd: bij een hoop bestanden krijg je als je de mediafile probeert te downloaden toch weer dezelfde metafile van 1KB binnen die je al in eerste instantie had gedownload, in dat geval is de download dus(beter) beschermt en zul je op zoek moeten gaan naar andere truuks of programmas.... De "sendto" oftwel "kopieren naar" is ook erg handig voor allerhande andere bestanden waar je aan twijfelt: openen in kladblok kan NOOIT een virus activeren en geeft je wel zicht op wat er in het bestand zit, dus erg handig als je een bepaald klein bestandje(bv een plaatje of exe) via een p2p netwerk hebt gedownload en je eigenlijk niet zeker weet of het ook wel datgene is wat jij denkt dat het is. Media bestanden (plaatjes-filmpjes-audio) beginnen NOOIT met de regel "this program cannot be run is dos mode". Alks je dat dus tegenkomt weet je zeker dat het een uitvoerend bestand is en geen mediabestand. Meestal is het dan dus een virus,worm,trojan oid. ra of ram naar mp3: google op ra2wav of ram2wav of ram to wave. Er is voor winamp in ieder geval een plugin die het kan maar er zijn dozijnen met progies voor...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...