Ga naar inhoud

4 speakers-mode werkt, maar Live!Surround niet


Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem: Ik heb een soundblaster Live 1024 kaart. Deze heeft het altijd goed gedaan. Nu had ik gisteren bij de Kruidvat een 5.1 boxset gekocht voor 39 euro. Dit is van het merk (omgekeerde K)-tech SS-605. Ik heb deze geinstalleerd en alle boxen doen het. Alleen als ik het wil testen onder win 98 met Creative Laucher ---> Speakers, doet 4 speakers het wel, maar Live!Surround het niet. Ik kan simpelweg niet op test drukken. En als ik het aanzet bij Creative Launcher ---> Omgevingen (Live!Surround) dan doet alleen mijn linksvoor en rechtsvoor het. De rest van doet niks. De draadjes zitten goed en ik heb alles al een keer opnieuw geinstalleerd. Tevens heb ik de nieuwste drivers gedownload van Creative. Hopelijk kunnen jullie me helpen
Link naar reactie
SB Live! is toch allemaal 5.1?? Ik heb op soundblaster.com gekeken en daaruit concludeer ik dat het allemaal 5.1 is. Ik heb bij Systeem SB Live! Value staan en op de installatie cd staat het getal 1024. Bij installatie wist ik niet welke ik had, maar het blijkt allemaal dezelfde driver te gebruiken (althans het zelfde bestand). Maar nu je het vraagt, ik kwam wel een keer een reclame tegen in creative launcher (een van de programma's) met een boxen set van 4.1 Ik snapte toen ook niet waarom ze reclame maken voor zoiets als ik een 5.1 geluidskaart zou hebben. Wat wel raar zou zijn is natuurlijk dat je dan de functie kunt kiezen in diverse menu's als je geen 5.1 kaart hebt. Daar hadden ze toch om moeten denken. Maar als iemand weet wat mijn kaart is (4.1 of 5.1) dan hoor ik dat graag
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...