Ga naar inhoud

TV-kaart met geluidskaart verbinden


Aanbevolen berichten

[quote:7d89dbcd52="EdHartjes"]Wie weet er een oplossing voor het probleem dat ik mijn TV-kaart moet verbinden met de blauwe line-in van mijn geluidskaart, waar al het stekkertje van de 5.1 boxenset inzit? Bestaat er een verloopstekkertje met splitter of iets dergelijks? Ed.[/quote:7d89dbcd52] Volgens mij doet u iets verkeerd als u een 5.1 stekker in een line-in doet... Maar u kunt wel een splitter kopen. Bij Riton elektronica bijvoorbeeld, op de binnenweg.
Link naar reactie
Bedankt voor de tip. Wat die stekkers betreft: Aan mijn logitech boxenset (net nieuw gekocht, vandaar dit probleem) zitten 3 stekkers, die in de zwarte, oranje en groene bussen moeten, line-in, line-out en microphone. Meer bussen zitten er niet op de kaart, dus het moet zo kloppen. Doe ik echt iets fout?
Link naar reactie
[quote:27ca7af729="EdHartjes"]Bedankt voor de tip. Wat die stekkers betreft: Aan mijn logitech boxenset (net nieuw gekocht, vandaar dit probleem) zitten 3 stekkers, die in de zwarte, oranje en groene bussen moeten, line-in, line-out en microphone. Meer bussen zitten er niet op de kaart, dus het moet zo kloppen. Doe ik echt iets fout?[/quote:27ca7af729] Dan denk ik dat u een geluidskaart hebt die 5.1 geluid niet ondersteund.
Link naar reactie
Volgens de beschrijving wel. Het is een on-board geluidskaart op een Asus P4PE moederbord. Het meegeleverde handboekje geeft dat ook aan. Er wordt ook op gewezen dat in de Soundmax module voor 5.1 geluid kan worden gekozen. Ongetwijfeld kan het allemaal beter en mooier met een losse geluidskaart, maar het behoort zo te werken. Ik zal de tip om een splitter bij Riton te halen opvolgen, mogelijk werkt dat gewoon en zijn we van het probleem af. Lukt dat niet, dan meld ik mij mogelijk opnieuw. Dank voor de reaktie in elk geval.
Link naar reactie
Denk dat bij zo'n onboard kaart je moet kiezen tussen óf line-in gebruiken, of een 5.1 opstelling. Je kunt wel de stekker voor de rear-speakers eruit halen, instelling op 2 luidsprekers zetten, en rear-speakers met splitter aansluiten op front-speakers. Dan zou het misschien wel kunnen. De TV-kaart zet je dan op de line-in.
Link naar reactie
Moet op zich wel, maar als je de rear op de front zet, en je zet je instelling op (dacht et 4.1 of 2.1), dan heb je een line-in vrij. Dan heb je wel de frontgeluiden ook op de rear, maar dat is in praktijk denk niet echt te merken. Bij onboard geluidskaarten wordt de line-in en line-uit verdraait, naar gelang je de instellingen hebt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...