Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

[quote:5f04797b44="PoLaT"] Hallo allemaal, ik heb een dvd-brander gekocht, en die wil ik aansluiten [b:5f04797b44]aan[/b:5f04797b44] me systeemkast, [/quote:5f04797b44] Is het een externe brander? :-? [quote:5f04797b44="PoLaT"] moet ik ook kabels aansluiten??? [/quote:5f04797b44] Lijkt me wel handig ja, voor dataoverdracht. Of issie wireless? :P
Link naar reactie
Je hebt die platte kabels. Dat zijn IDE kabels. Die zijn voor de dataoverdracht. Die sluit je erop aan op dezelfde manier als je harde schijf en (eventuele) cd-rom speler is aangesloten. Het spreekt voor zich waar die kabel in moet, die brede rechthoekige gleuf. Dan heb je nog de stroom kabel (molex connector) Het spreekt ook voor zich waar die in moet en bovendien zie je ze ook zitten in je harde schijf en cd-rom speler. Je moet alleen ff letten op de jumpers. Dat zijn die kleine pinnetjes die achterop zitten. Je moet de brander er als master in hangen. Dat pinnetje prik je dan in het gaatje waar (meestal) 'ma' boven staat. Of het wordt 'mas' genoemd. Het staat vast ergens uitgelegd op de drive. Je cd-rom hang je er dan als slave bij en prik je op de andere connector van de IDE (platte) kabel. Heb je niet in de instructie gekeken dan? Een beetje fatsoenlijk merk levert een duidelijke instructie bij over hoe je het ding moet installeren.
Link naar reactie
[quote:887f5db456="PoLaT"]Hallo allemaal, ik heb een dvd-brander gekocht, een internal dvd-brander, en heb aangesloten, hij werkt goed, dus aan en uitzetten, maar als ik wil iets branden, dan komt die station niet voor, wat kan de oorzaak zijn?[/quote:887f5db456] Zie je hem wel in de BIOS? Mij lijkt dat ie nog niet goed is aangesloten, dat de jumpers niet goed geplaatst zijn. Hang hem eens in z'n eentje op die IDE kabel, dus ff zonder cd-rom speler. Zie je hem dan wel in de BIOS en in Windows?
Link naar reactie
Ik heb die handleiding gevolgt maar toch niet gelukt, het oude systeem was, IDE Kabel gaat van moederbord naar CD/RW, en daarna naar CD/ROM, dus er is een dvd brander bijgekomen, en ik moest die CD/RW, waar IDE Kabel aangesloten is erafhalen, naar DVD Brander aansluiten. En de handleiding staat als je meerdere stations gebruikt, moet de jumper settings van CD/ROM op slave staat, en van DVD BRANDER op Master, dat heb ik ook gedaan maar toch niet gelukt???
Link naar reactie
Je hebt een vermoeiende schrijfstijl.... maar als ik je god begrijp heb je een CD writer uit je PC gahaald en je DVD writer er voor in de plaats gezet. vragen: 1. Heb je je flatcable goed aangesloten, dwz de 1 kant of met een rood adertje aan de kant van de voeding? 2. heb je de voeding aangesloten? 3. zit de DVD als eerste of tweede op de IDE kabel (gezien vanaf het moederboard) 4. zie je in je BIOS wel de DVD writer?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...