Ga naar inhoud

kan geen kopie van een kopie dvd maken


Aanbevolen berichten

Vreemd: ik leen wel eens een kopie-dvd van iemand en het komt regelmatig voor dat ik deze niet kan kopieeren. Zijn er meer mensen met dit probleem ? In principe kopieer ik met Nero, als dat niet lukt probeer ik dvdshrink. Vaak krijg ik de melding "ongeldige indeling". Bij Nero mislukt het image maken. Het gaat dus niet om een originele dvd, die kan ik allemaal kopieeren. :wink: Kopie-dvd's kan ik niet kopieeren.
Link naar reactie
Het dvd-R/RW formaat heeft in tegenstelling tot het plus formaat op de blanco beschrijfbare schijfjes al een "css" beveiliging. Er zit dus fysiek in de schijfjes al een beveiligings gebied mee geperst. Als je dus een dvd- brand dat heeft dat schijfje na het branden al een x aantal sectoren die gevuld zijn met het css beveiligings systeem. Hoe dit helemaal precies zit weet ik ook niet, wat de status van deze beveiliging is weet ik ook niet, maar ik weet wel zeker dat op ieder min schijfje zo'n gebied aanwezig is. En zoals ik al meer gehoord heb is het in sommige gevallen niet mogelijk om een 1:1 kopie te maken( met de kopier functie van je brand programma) van een dvd-R/RW. Wellicht is dit het resultaat van de combinatie brander/software+de manier waarop de originele dvd is geript.... Het is erg moeilijk om hierover correcte info te vinden. :cry:
Link naar reactie
[quote:f09ed4a1da="rwilligen"]Het dvd-R/RW formaat heeft in tegenstelling tot het plus formaat op de blanco beschrijfbare schijfjes al een "css" beveiliging. Er zit dus fysiek in de schijfjes al een beveiligings gebied mee geperst. Als je dus een dvd- brand dat heeft dat schijfje na het branden al een x aantal sectoren die gevuld zijn met het css beveiligings systeem. Hoe dit helemaal precies zit weet ik ook niet, wat de status van deze beveiliging is weet ik ook niet, maar ik weet wel zeker dat op ieder min schijfje zo'n gebied aanwezig is. En zoals ik al meer gehoord heb is het in sommige gevallen niet mogelijk om een 1:1 kopie te maken( met de kopier functie van je brand programma) van een dvd-R/RW. Wellicht is dit het resultaat van de combinatie brander/software+de manier waarop de originele dvd is geript.... Het is erg moeilijk om hierover correcte info te vinden. :cry:[/quote:f09ed4a1da] ik brand alleen maar dvd-r en maak hier ook kopieën van en heb nog nooit problemen gehad met een of andere beveiliging.
Link naar reactie
Volgens mij moet het rippen geen probleem zijn, bv DVD-decrypter ? http://www.dvddecrypter.com/ Als je een dvd hebt geplaatst: kijk eens wat dvd decrypter aangeeft bij "beveiliging"? Ik zou adviseren om te rippen in "FILE" mode zodat je gewoon een map krijgt met daarin vob-ifo en bub bestanden. Toch nog even wat iets uitleggen wat kennelijk een hoop mensen niet weten: het css beveiligings systeem is niet alleen verankerd in de bestanden zelf die op de dvd staan. Het css systeem stelt als eis dat de beiligings informatie specifiek op bepaalde sectoren op de dvd zit, die zit dus altijd op dezelfde plaats op het schijfje. Zo heeft de hele dvd indeling ook specifieke plaatsen op een dvd, een video dvd maken betekent dus niet een aantal files in een speciaal formaat op een schijfje branden: de indeling van een dvd vereist dat specifieke opstart gegevens in een specifieke sector op de dvd staat. Pas als een dvd-player exact in de voorgeschreven sector de benodigde data vind begint hij te spelen. Alleen zo kan een homedvd player (: een "hardware" apparaat) dus een dvd correct herkennen en opstarten. Een pure dvd speler is dus een vrij dom apparaat in tegenstelling tot een divx-speler zoals die van Kiss of Revoy welke zelf aan de hand van de data structuur op het schijfje moeten bepalen wat en hoe ze met de data gaan aanvangen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...