Ga naar inhoud

Matroshka enzo, off topic vervolg op "film bibbert&quot


Aanbevolen berichten

quote <?pc> schreef: @rwilligen: Is die FCChandlers een DirectShow Filter of een ACM codec? En waar kan ik die vinden in het geval dat het een ACM is? Als .mkv een probleem is, dan demux je de boel toch en mux je het in een andere container? Trouwens, de Matroska Pack Full bevat alles wat je nodig hebt voor Matroska. Het bevat ook FDDshow en DirectShow filters voor Ogg Vorbis en AAC en meer. Ook handig voor het afspelen van andere containers zoals .avi en .ogm en .mp4.
Link naar reactie
Wat me hopeloos maakt bij het proberen af te spelen van een matroshka file: welke codec's zijn er gebruikt? Ik had er gisteren weer 1: niet willen spelen: na lang knoeien en prutsen blijkt het een realm. te zijn en na nog langer knoeien kwam ik op de real-alternative codec die hem uiteindelijk wilde spelen, zucht... :cry: En ik weet nou eigenlijk nog steeds niet welke realvideo het is : RV10-RV20-RV30 of RV40 ? Weet jij een manier om er achter te komen? Ik krijg trouwens geen mkv file geopend in Vdub?, hoezo demuxxen?, waarmee dan? Moet ik soms een (weer) andere vdub-mod hebben?
Link naar reactie
OK, waar kan ik die AC3-ACM vinden? Ik heb dan wel AC3 Decoder Filter (DirectShow), maar ik heb liever geen DirectShow, want soms zorgen die voor artifacts in het beeld (zelfs als die filter niet eens bedoelt is voor dat bestand). Volgens mij kan VdubMod wel matroska openen, kan het nu niet proberen want VdubMod is net bezig met een conversie :) Ik weet wel zeker dat VdubMod Matroska files kan maken, trouwens ook ogm files. Dat probleem lijkt van jou lijkt me meer aan de Real codec te liggen dan aan de Matroska container. Ook handig: [url=http://www.softpedia.com/public/cat/11/1/2/11-1-2-69.shtml]Ogg Vorbis ACM[/url], hoewel ik dit niet aanraad om te encoderen, gebruik hiervoor BeSweet met de nieuwste libvorbis.
Link naar reactie
Yep, alhoewel het volgende probleem al weer opduikt: hij kan hem niet demuxxen want de videostream is niet ondersteund... zucht.. :cry: Ik weet ondertussen dat het realvideo is die er in zit en ik kan me idd voorstellen dat vdub daar niets mee aan kan vangen. ben er ondertussen ook achter hoe je het eenvoudig kunt zien wat er in een matroshka zit en hoe en waarmee hij gemaakt is: met een hexeditter, rond adress 1000 tot 1300 staat de file info. Nou nog een manier vinden om die RV-40 eruit te rukken....
Link naar reactie
Daar heb je voor nodig : quicktime PRO en de 3ivx codec voor quicktime. Mogelijk is de 3ivx codec geeneens nodig en speelt/decodeerd quicktime hem zo. Quicktime PRO is de betaalde versie van de quicktime player, na betaling krijg je een unlock-code en moet je QT weer opnieuw installeren over de oude heen, je krijgt dan alle opties erbij die nodig zijn voor het saven(heet: export) van MOV files als bv AVI. Echt demuxxen kan qt niet, hij kan wel een avi maken met alleen geluid of video erin. Je kunt dan 1 voor 1 eerst een avi met de audio en dan een avi met de video saven. Makkelijker is natuurlijk saven als avi en dan demuxxen met vdub. Ik zou de video exporteren zonder compressie en hetzelfde voor het geluid, je behoud dan alle kwaliteit. Mocht hd ruimte daarbij een probleem worden dan zou je kunnen kiezen voor DV, maar dat kan vdub weer niet zomaar demuxxen , heb je weer eerst een dv codec nodig. Een andere goede is Indeo 4 op hoogste kwaliteit en het keyframe aantal op 1 (iedere frame wordt een keyframe) Indeo is in vdub te gebruiken. Er zijn ook gratis methodes maar of die ook met 3ivx werken weet ik niet. Google maar op "mov to avi" of "mov2avi", je zult dan mogelijk wel een 3ivx codec voor qt moeten installeren, als ik het goed begrijp zit die in de windows installer van 3ivx. Dit soort gratis proggies zijn wel wat ruw, meestal op de command(dos) regel, dus geen grafisch frontje. De mogelijkheden zijn ook meestal erg summier maar voldoende om een avi te maken. Een gratis proggie MET grafisch front is RAD tools, beetje warrige bediening maar het werkt wel... http://www.radgametools.com/bnkdown.htm RAD is van BINK video, in de game wereld een bekende aangezien de meeste in-game-video met de bink/smacker codec gecodeerd zijn, een formaat geoptimaliseerd voor console boxen.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
3gp en 3g2 is de standaart voor mobieltjes.... Volgens mij gebruik je de "movie to mpeg4" voorkeuze..... Om 1 of andere reden denkt qt kennelijk dat de 3ivx stream een 3gp of mp4 stream is wat ook heel goed kan. De extentie zou zo eigenlijk mp4 moeten worden maar kennelijk door het type video maakt qt er 3gp van. *.3gp 3GPP standard, GSM Network, Video: MPEG-4, H.263, Audio: AAC, AMR *.3g2 3GPP2 standard, CDMA2000 Network, Video: MPEG-4, H.263, Audio: AAC, AMR, QCELP 3gp bevat dus mpeg4 video maar die is er in vele soorten, de soort die in 3gp zit zou je theoretisch moeten kunnen wisselen naar mp4 in een avi container maar ik weet zo niet hoe, als het al kan. Ik denk dat je toch zult moeten converteren, in ieder geval naar ruwe ongecomprimeerde avi, zo houd je maximale kwaliteit. Maar ruwe avi is nogal groot en dus zul je toch daarna weer moeten omzetten naar iets anders om het formaat te verkleinen. Wil je dat zo pijnloos mogelijk doen dan is de Indeo5 codec een aanrader alhoewel deze niet echt hoog comprimeerd. De video in Indeo compressie wordt in RGB opgeslagen en dat betekent meestal dat er meer kleur overblijft bij een voormalige mpeg video omdat mpeg in yuv werkt. Zou je de video van 3gp opnieuw comprimeren naar een ander mpeg formaat in avi container dan krijg je eerst bij decompressie YUV--->RGB en vervolgens weer RGB--->YUV en dat lijd bij voormalig-hoog-gecomprimeerde-video meestal tot kleur rottigheid zoals bloeden(color bleeding) oftwel het overlopen van kleuren in naastgelegen kleurvlakken bij hoge contrasten. Door Indeo te gebruiken vermijd je de rgb-yuv conversie. Maar wil je optimaal resultaat dan ontkom je niet aan gewoon een aantal soorten proberen en zien wat er het beste uitkomt.... Mocht je interesse er voor hebben dan heb ik nog wel een 3gp to raw avi converter, maar deze doet hetzelfde als qt en is dus eigenlijk zinloos. Als je de mov opent en dan kiest window/show movie info, wat staat er dan als compressie? Hoe groot is de file? , mail hem naar me toe dan zal ik ook wat proberen....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...