Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Nu doet hij het idd niet meer. Dat is al een grote vooruitgang. Nu zit ik nog met het volgende: normaal speel ik mijn films af met BSPlayer, waarmee je ondertitels kan weergeven. Ik weet dat dit ook mogelijk is met windows media player wanneer je vobsub installeert. Werkt dit ook met deze vlc media player? Ik installeer liever geen overbodige software, dus daarmee dat ik liever eerst dit vraag ipv onmiddellijk uitprobeer... Tnx.
Link naar reactie
Als ie het met VLC wel doet, dan moet het haast wel dat er bij het afspelen in Windows Media Player [b:513649558f]verkeerde[/b:513649558f] codecs geinstalleerd zijn. Deinstalleer eerst alle codecs die je kunt vinden op je PC, reboot en herinstalleer dan [b:513649558f]alleen[/b:513649558f] de codecs die je echt nodig hebt (te bepalen met GSpot dus). Probeer i.p.v. Windows Media Player ook 's [b:513649558f]Zoom Player[/b:513649558f] (Werkt ook met VobSub, maar is veel lichter en heeft meer opties voor je DivX-films): http://www.zdnet.nl/downl.cfm?id=37074
Link naar reactie
Ok, de film werkt nu naar behoren op elke player. Wat ik heb gedaan is het volgende: Heb de DivX codec op mijn systeem gedelete en de XviD codec geinstalleerd aangezien GSpot aangaf dat deze codec de film zou kunnen afspelen. Daardoor werkt alles perfect. Bedankt Obi :wink: Geeft de DivX codec in combinatie met de XviD codec conflict?
Link naar reactie
[quote:b9b224fbe1="Pruis"] Geeft de DivX codec in combinatie met de XviD codec conflict? [/quote:b9b224fbe1] Ik heb bijna alle codecs geinstalleerd die je je kan bedenken, bij mij geven ze naast elkaar geen conflicten. Het lijkt er trouwens op dat je PC de XviD-film af probeerde te spelen met een DivX-codec. De volgorde van installatie is vaak ook belangrijk, de XviD codec daarom installeren [b:b9b224fbe1]nadat[/b:b9b224fbe1] je de DivX-codecs geinstalleerd hebt.
Link naar reactie
[quote:f0f204b4b2="Obi-wan-kenobi"][quote:f0f204b4b2="Pruis"] Geeft de DivX codec in combinatie met de XviD codec conflict? [/quote:f0f204b4b2] Ik heb bijna alle codecs geinstalleerd die je je kan bedenken, bij mij geven ze naast elkaar geen conflicten.[/quote:f0f204b4b2]Overdaad schaad[quote:f0f204b4b2="Obi-wan-kenobi"] Het lijkt er trouwens op dat je PC de XviD-film af probeerde te spelen met een DivX-codec. De volgorde van installatie is vaak ook belangrijk, de XviD codec daarom installeren [b:f0f204b4b2]nadat[/b:f0f204b4b2] je de DivX-codecs geinstalleerd hebt.[/quote:f0f204b4b2]Mm, nooit problemen mee gehad als ik het andersom gedaan heb, maar het zou wel kunnen jah.
Link naar reactie
[quote:ba61a74950="Johnny321"] [quote:ba61a74950="Obi-wan-kenobi"] [quote:ba61a74950="Pruis"] Geeft de DivX codec in combinatie met de XviD codec conflict? [/quote:ba61a74950] Ik heb bijna alle codecs geinstalleerd die je je kan bedenken, bij mij geven ze naast elkaar geen conflicten. [/quote:ba61a74950]Overdaad schaad[b:ba61a74950]t[/b:ba61a74950] [/quote:ba61a74950] Niet als je alle codecs ook nodig hebt ... :wink:
Link naar reactie
Hm, ik kijk, en heb echt heel veel films. Ik kijk er gemiddelt zo'n 4 a 5 per week en doe dat al een paar jaar dus je kunt je wel een voorstelling maken van mijn "rijtje" films. En toch heb ik maar 9 codec's/spelers nodig: 1 Divx 3.11 2 Divx 5 3 Koepies Xvid 4 FCChandlers AC3 codec 5 Powerdvd 5 6 FDDshow 7 Quicktime 8 Realplayer 9 Mplayer2 En met een wat rapper systeem had ik zelfs nog zo 4 van het rijtje kunnen schrappen, er blijft dan alleen over : PowerDVD FDDshow FCChandlers AC3 codec Quicktime Realplayer Mplayer2 En daar kan je echt alles mee bekijken... En met nog wat meer ontwikkelingstijd kan er nog meer af want dan speelt FFDshow gewoon alles... [edit] Enigste nieuwkomer in het rijtje die rottigheid trapt: het Matroshka formaat (*.mkv) :evil: Ik kom steeds meer materiaal tegen in mkv formaat en de hoeveelheid aanverwante zaken die ik moet installeren om zo'n mkv file af te spelen begint langzaam aan de pan uit te rijzen. :cry: ik begin dan ook langzaam aan het formaat te mijden.
Link naar reactie
@rwilligen: Is die FCChandlers een DirectShow Filter of een ACM codec? En waar kan ik die vinden in het geval dat het een ACM is? Als .mkv een probleem is, dan demux je de boel toch en mux je het in een andere container? Trouwens, de [url=http://packs.matroska.org/latest/Matroska_Pack_Full.exe]Matroska Pack Full[/url] bevat alles wat je nodig hebt voor Matroska. Het bevat ook FDDshow en DirectShow filters voor Ogg Vorbis en AAC en meer. Ook handig voor het afspelen van andere containers zoals .avi en .ogm en .mp4.
Link naar reactie
Tis een ACM, je kunt dus mbv bv.Virtualdub een video met ac3 stroom bewerken. 8) FCChandler maakt ook een (miz) erg goede mpeg2 Virtualdub-mod Met deze combo kun je dus vob's/mpeg2 bekijken bewerken. Cmprimeren zit er helaas niet in, de ac3 codec is eigenlijk alleen een "dec" http://www.google.nl/search?q=fcchandler&ie=UTF-8&hl=nl&lr=
Link naar reactie
Wat me hopeloos maakt bij het proberen af te spelen van een matroshka file: welke codec's zijn er gebruikt? Ik had er gisteren weer 1: niet willen spelen: na lang knoeien en prutsen blijkt het een realm. te zijn en na nog langer knoeien kwam ik op de real-alternative codec die hem uiteindelijk wilde spelen, zucht... :cry: Weet jij een manier om er achter te komen? Ik krijg trouwens geen mkv file geopend in Vdub?, hoezo demuxxen?, waarmee dan? Overigens: we dwalen erg af: nieuw topic? Verder: [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?p=814370#814370]hier[/url]
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote:33ba3bec2a="rwilligen"]Hm, ik kijk, en heb echt heel veel films. Ik kijk er gemiddelt zo'n 4 a 5 per week en doe dat al een paar jaar dus je kunt je wel een voorstelling maken van mijn "rijtje" films. En toch heb ik maar 9 codec's/spelers nodig: 1 Divx 3.11 2 Divx 5 3 Koepies Xvid 4 FCChandlers AC3 codec 5 Powerdvd 5 6 FDDshow 7 Quicktime 8 Realplayer 9 Mplayer2 En met een wat rapper systeem had ik zelfs nog zo 4 van het rijtje kunnen schrappen, er blijft dan alleen over : PowerDVD FDDshow FCChandlers AC3 codec Quicktime Realplayer Mplayer2 En daar kan je echt alles mee bekijken... En met nog wat meer ontwikkelingstijd kan er nog meer af want dan speelt FFDshow gewoon alles... [edit] Enigste nieuwkomer in het rijtje die rottigheid trapt: het Matroshka formaat (*.mkv) :evil: Ik kom steeds meer materiaal tegen in mkv formaat en de hoeveelheid aanverwante zaken die ik moet installeren om zo'n mkv file af te spelen begint langzaam aan de pan uit te rijzen. :cry: ik begin dan ook langzaam aan het formaat te mijden.[/quote:33ba3bec2a]Haha, moet je "Soulhunter's" [url=http://forum.doom9.org/showthread.php?s=&threadid=81511]filter collectie[/url] eens zien. Trouwens: De XviD Decoder Filter speelt naast XviD ook DivX 3/4/5 af. En aan de 3ivx filter heb je helemaal voldoende, deze bevat: 3ivx Decoder & Encoder XviD Decoder DivX 3 Decoder DivX 4 Decoder DivX 5 Decoder MP4 Splitter HE-AAC Decoder LC-AAC Decoder ... en meer. Dat allemaal in 1 DirectShow Filter!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...