Ga naar inhoud

CompuactFlash kaart


Aanbevolen berichten

Dag mensen, Ik heb sinds kort de digitale camera: Canon powershot A75. Nu heb ik de volgende vraag: Ik wil een compactflashkaart (type I) kopen van 256 mb. Nu bestaan er twee versies van compactflashkaart type I nl: - trage versie van - snelle versie (compactflashkaart type I ultra) Welke is verstandig om te kopen. Heeft het überhaupt wel zin om een snellere kaart te kopen (is wel een keer zo duur). Of is een snelle kaart wel een vereiste? In afwachting van jullie reactie. Alvast bedankt! Groeten Marwinius
Link naar reactie
Met een snellere kaart schrijf je je data idd. sneller weg, mits je toestel ook snel is met het verwerken van de data en de interface naar het geheugenkaartje hogere snelheden ondersteunt. Ik denk dat je met normaal gebruik (3 megapixels, JPEG compressie) weinig tot niets zult merken qua snelheid tussen de twee kaartjes, alleen als je je foto's altijd ongecomprimeerd opslaat (RAW, TIFF), want dan alleen schijf je in 1x echt veel weg naar het geheugenkaartje.
Link naar reactie
Volgens mij maakt het in de praktijk weinig uit. Je zal het niet echt merken in de praktijk. (net zoiets als 40 en 48 speed branden). 256 mb kaartjes zijn wel lekker (heb de A80) hoor, kan aardig wat op. Neem er 2x mee op een 2 weken vakantie. Zou genoeg moeten zijn denk ik. Ik gebruik de merken Dane Elec en Kingston
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...