Ga naar inhoud

gratis van video naar dvd


Aanbevolen berichten

okay, capturen met het programma het programma dat bij je camera geleverd is. opslaan dan als AVI. omzetten met TMPGenc naar MPEGII (DVD-formaat) en dan 'authoren' met TMPGenc author, of met Sonic Scenartist. Dan branden met een trial van Nero Express. Met een beetje googlen kom je wel aan deze programma's.
Link naar reactie
Bedankt voor je antwoord, maar ik kreeg GEEN programma bij mijn camrecorder. Wat capturen is weet ik ook niet. Als ik dat wist kon ik verder, mits er voor het "capturen" een speciaal programma beschikbaar is. Overigens lijkt het op jouw manier wel erg omslachtig te worden. Is er echt geen eenvoudiger oplossing en een goede beschrijving voor een amateur als ik hoe ik e.e.a. moet realiseren?
Link naar reactie
De analogie is de volgende: je wilt weten hoe je moet autorijden en waarmee maar je weet niet wat een stuur of versnellingspook is en bmw,toyota of volkswagen zegt je ook niet veel. Zo wordt het toch wel erg lastig.... Een video dvd maken betekent het maken van 4 stappen: 1:De video capturen (vastleggen) van camcorder naar pc. 2:De video omzetten naar dvd compatible mpeg2 files. 3:De mpeg2 files compileren tot een dvd (dat heet "authoring") 4:De gecompileerde dvd op een schijfje branden. Een alles-in-1 oplossing is er wel, bv Pinnacle's Studio, maar deze is niet gratis, zoals de meeste handige alles-in-1 software.... Moet het gratis dan zul je dus de handen uit de mouwen moeten steken en wat meer werk verichten. Ben je echt een newbie op dit gebied dan raad ik je aan om toch maar eerst eens een middagje naar de bieb te gaan en daar in de laastste x aantal afleveringen van C!T magazine te zoeken naar artikelen betreffende het maken van een video dvd. het is gewoon een te lang/complex verhaal om allemaal in 1 topicje uit te leggen. Als je de grondbeginselen in ieder geval overziet en eens wat hebt geprobeert kun je wat meer specifieke vragen hier stellen. Overigens: als je een dvd brander hebt gekocht is er een reele kans aanwezig dat de benodigde software bij de brander zit, is echter niet altijd zo.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...