Ga naar inhoud

Home-cinema set aansluiten op pc? Mogelijk via Scart?


Aanbevolen berichten

Ik heb een Sony home-cinema set die ik eigenlijk wil aansluiten op mijn PC. Nou was dat geen probleem als deze een digitale ingang had, maar dat is niet het geval. Is het mogelijk dat ik dit op een een of andere manier met een scart-aansluiting voor elkaar kan krijgen? Ik wil dus DVD-films en TV kunnen kijken op mijn PC-beeldscherm. En het geluid van TV (Computer) en DVD-films via mijn home-cinema set beluisteren. Anders moet ik speciaal voor mijn pc een 5.1 set kopen terwijl ik er al een heb.
Link naar reactie
Ja hoor je kunt je pc natuurlijk aansluiten op je home cinema center. Een mogelijke oplossing zou zijn: Een scartblokje waar je 2 tulpstekkers indoet. Ik heb er eentje met aan de ene kant scart en aan de andere kant 3 tulpingangen(1 voor beeld, 2 voor geluid) en een svhs ingang. Aan de bovenkant van de scart die ik heb zit een schakelaar waarmee je de scart op input of output kunt zetten. Verder heb je nodig een kabeltjes met aan de ene kant 2 tulp(die dus in de scartblok gaan) en aan de andere kant een 3,5mm jack die in je audio-out van je pc gaat. Succes
Link naar reactie
oké bedankt voor je reactie. Maar dan ben ik volgens mij nog niet helemaal. Hoe krijg ik dan het beeld van mijn home-cinema set op mijn pc-beeldscherm? En is het geluid van b.v. spelletjes op mijn pc dan ook 5.1 dolby surround? Zijn er niet b.v. Tv/geluids-kaarten met scart aansluiting of is het mogelijk om van een digitale aansluiting naar een scart aansluiting te gaan? en v.v. Omvormers of zo?
Link naar reactie
Voor video heb je een omzetter nodig. SOms video-in op een videokaart, sommige TV-kaarten bieden zo'n oplossing, er bestaan ook USB setjes die dat kunnen. De meeste geluidskaarten hebben toch ook 3 stekers voor audio (L, R, surround L, surroun R, center, LFE)? die kunnen worden gesplitst via een verloop naar tulp/cinch stekers. Wat voor geluidskaart heb je? Oh ja, je wilt kennelijk 2 dingen, het is mij namelijk niet helemaal duidelijk: 1. dvd afspelen op cinemaset, beeld bekijken op PC, geluid beluisteren op de cinemaset. 2. dvd afspelen op PC, geeld bekijken op PC, geluid beluisteren op de cinemaset. Begrijp ik dat goed? Bij 1 heb je een video-in nodig, en bij 2 een geschikte audio uitgang op de PC naar cinemaset?
Link naar reactie
Fijn om te horen dat het allemaal mogelijk is. Hans.Vosman, Ouwe rot, heeft mij goed begrepen. Heb ik nog een vraag: Ik wil eigenlijk allebij de opties, 1 en 2 Is dat mogelijk en welke kaart(en) kan ik daar dan het best voor aanschaffen? Ik wil dan ook tv kunnen kijken op mijn pc. Eigenlijk wil ik alles in één. Ik ben namelijk een student en heb maar een paar vierkante meters waar mijn (huiselijke)leven op kan worden afspeeld. Daarom lijkt het mij handig om van mijn pc een multimedia-pc te maken. Scheelt ruimte en is prakties. En als dit euvel is verholpen kom ik dicht in de buurt van mijn doel. Misschien hebben jullie nog een paar tips? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Ik heb nu een Compaq-evo met een ingeboude geluids'kaart' als je dat zo mag noemen. Dus daar moet dan zo i zo een nieuwe in. Ben ik dan voor € 14,- klaar, inc. dolby uitgangen? Voor die Tv-kaart heb ik wel een eurotje of 100 over, ik had anders een nieuwe TV moeten kopen. wat is een goeie? Volgens mij ben ik er dan, nog tips?
Link naar reactie
[quote:c30e530b7e="Sartin"]Ik heb nu een Compaq-evo met een ingeboude geluids'kaart' als je dat zo mag noemen. Dus daar moet dan zo i zo een nieuwe in.[/quote:c30e530b7e] Welk model, er bestaan een heleboel EVO modellen. [quote:c30e530b7e="Sartin"]Ben ik dan voor € 14,- klaar, inc. dolby uitgangen?[/quote:c30e530b7e]Op zich wel. Het 5.1. kaartje heeft een optie voor digitaal uit en voor analoog uit (3 conn). Zit alleen geen handleiding op de driver CD-Rom dus ik kan er zo geen nadere informatie over vinden. [quote:c30e530b7e="Sartin"]Voor die Tv-kaart heb ik wel een eurotje of 100 over, ik had anders een nieuwe TV moeten kopen. wat is een goeie?[/quote:c30e530b7e] TJa, ik neem aan dat je ook een afstandsbediening wilt, stereo, teletekst. Of is dat niet belangrijk? Ik weet niet wat een goede kaart is. Daarvoor zou ik eerste eens in de winkel of op internet kijken. Bekende merknamen zijn Pinnacle, Hauppage (WinTV). Op zich heb je voldoende aan een echte video-in, daar zijn ook USB adapters voor. Als PCI kaart zal een TV-kaart de goedkoopste oplossing zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...