Ga naar inhoud

Van video naar DVD


Aanbevolen berichten

Ik doe dit met mijn TV kaart. Video aansluiten op de kaart met een SCART stekker aan de ene zijde en een tulpstekker voor video en een ministekker (3.5mm klink) aan de andere kant. Met mijn TV kaart, een Pinnacle PCTVPro, neem ik dan op in DVD resolutie, dus 768X576, en daarna heb ik de files op de harde schijf staan. Daarna het volgende: Deze files zijn niet geschikt om zomaar op een DVD te branden, deze DVD zal dan niet spelen in een standalone DVD speler. Daarvoor moet je eerst de videobestanden omzetten naar DVD bestanden. Daar gebruik ik NeoDVD voor, een geweldig programma dat de Mpeg's omrekent naar VOB's, IFO's en BUP's (DVD bestanden) en vervolgens op een DVD kan branden. Let er wel op dat de beeldkwaliteit niet zo geweldig is als dat je een normale DVD in de winkel koopt. De originele bron is en blijft een VHS recorder en daar zit de beperking. De software kan de video niet oppoetsen, daar heb je weer andere programma's voor nodig. Ikzelf vind de kwaliteit echter alleszins acceptabel en wat belangrijker is: De kwaliteit zal niet meer verslechteren. Er is echter nog één belangrijk punt waar je op moet letten. Als je harde schijf FAT32 geformatteerd is dan is de maximale bestandsgrootte 3.99 Gb. Dus als je film langer duurt dan zeg ongeveer een anderhalf uur dan is het bestand te groot en herkent Windows deze niet meer. Het laatste stukje (zul je altijd zien) van de film valt dan weg :cry: :cry: Zodoende moet je ervoor zorgen dat je harde schijf NTFS is geformatteerd, dan heb je dit probleem niet. En zorg voor een stabiele computer, anders zijn de vastlopers aan de orde van de dag! Dus kijk maar eens wat je hiermee kunt en we horen het wel weer :D Groetjes van Jan Willem
Link naar reactie
[quote:58ef6de4b7="jwspruyt"] Er is echter nog één belangrijk punt waar je op moet letten. Als je harde schijf FAT32 geformatteerd is dan is de maximale bestandsgrootte 3.99 Gb.[/quote:58ef6de4b7] Offtopic: Oeps!! Ik ben bezig met een download van 4.13 GB! Laat ik dan maar een van mijn partities om gaan zetten naar NTFS...
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Offtopic: Oeps!! Ik ben bezig met een download van 4.13 GB! Laat ik dan maar een van mijn partities om gaan zetten naar NTFS...[/quote] Oeioeioei, als je één van de partities op NTFS formatteerd en de andere blijven FAT32, dan zie je vanaf de FAT32 partitie de NTFS partitie [color=red:9ee2213ea0]NIET[/color:9ee2213ea0]. Was je bezig om een dvd te downloaden of zo? Als het een ISO image is heb je een probleem, maar als je na het uitpakken VOB's en IFO's hebt is er niets aan de hand. Groetjes Jan Willem.
Link naar reactie
[quote="jwspruyt"]Oeioeioei, als je één van de partities op NTFS formatteerd en de andere blijven FAT32, dan zie je vanaf de FAT32 partitie de NTFS partitie [color=red:d151ad2824]NIET[/color:d151ad2824]. Toch wel hoor. Kijk maar eens in een andere thread op dit forum, genaamd "[url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=807779]Bootbestanden Win2000[/url]". Ik heb precies dát gedaan en ik kan de NTFS-partitie gewoon lezen! :)
Link naar reactie
[quote:4a264b274a]Toch wel hoor. Kijk maar eens in een andere thread op dit forum, genaamd "[url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=807779]Bootbestanden Win2000[/url]". Ik heb precies dát gedaan en ik kan de NTFS-partitie gewoon lezen! :)[/quote:4a264b274a] Da's vreemd, ik heb wel vaker geëxperimenteerd met deze oplossing, maar het is me nog nooit gelukt. Maar nu hoeft het ook niet meer want ik heb XP op m'n systeem staan en die is gewoon NTFS :D
Link naar reactie
Ook ik wil van de saaie zomerdagen gebruik maken om video's op DVD over te zetten. In de C!T van juni stond een mooi artikel over het hoe en wat, maar zij gebruiken Pinnacle Studio 8. Zelf beschik ik over versie 7, ik heb nog niet geprobeerd of dat het dan ook gewoon lukt. Maar jwspruyt beschrijft ook een mooie methode. Ik heb het pakket NeoDVD ook alleen nog nooit gebruikt, al ziet het er wel gebruiksvriendelijk uit. Ik wil nl. ook graag menu's maken. Maar waarmee neemt u de opname op? Bij voorbaat dank!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...