Ga naar inhoud

digitale huiskamer ???


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik had een vraag aan jullie, aangezien ik binnenkort samen met m'n vriendin ga wonen, en ik dus iets aparts in huis wil hebben mbt. de computer en wij dus nog alles nog moeten kopen qua DvD / surround / plasma/tft/beamer/ Tv kaart of wat dan ook ? Is mijn vraag, ik wil iets met aparts maar toch goed werkend in huis hebben, zo zat ik bijv. te denken aan een computer ipv. een televisie met een pinnacle pctv en of showcenter. Dit in combinatie met of een plasma scherm of een beamer. Dit nog eens samen tevoegen met een leuk surround setje.. dan moet ik toch een eind komen ??? Maar aaahh wat is nu leuk ? / functioneel hoe zijn jullie ervaringen met deze producten ? Is het verstandig om tv te kijken via de pc en wat zijn jullie ervaringen met beamers / tft / plasma ?? uhm ik wilde op een 2e plek waarschijnlijk ook nog tv kunnen kijken, wat is dan verstandig is dit ook draadloos te realiseren ? of moet ik toch nog kabels trekken ??? Kortom ik wordt helemaal :o van alles.. hihi alvast bedankt voor jullie reacties ! Groeten Gerwin !
Link naar reactie
Zonder alles voor je in te vullen toch in ieder geval 1 antwoord voor 1 van je vragen: tv kijken op een pc is in het absoluut gunstigste geval "redelijk te doen" in vergelijking met tv kijken op een gewone tv. ik doe het al zo'n 8 jaar uit ruimte gebrek en het is niet allemaal koek en ei... Consideraties: boot-tijd, opstart tijd v/h programma, zappen gaat langzamer als bij een tv, hoe wil je gaan computeren als je vriendin gtst zit te kijken?, crashes, interlaced beeld op een computer ziet er niet echt fraai uit (maar went wel), videorecorder?--> opname op een pc is niet zo makelijk als met een tv-vcr, tv kijken op een pc is prijstechniesch niet erg verstandig-ook wat betreft energie verbruik, enz enz...
Link naar reactie
Uhm, rumaro hoe bedoel je opstart tijd van het programma ?? en is het zappen niet afhankelijk van je processor snelheid ??? Wat voor een kaart gebruik jij ervoor ?? Is het niet mogelijk, dat ik een dual vga kaart neem, en dan 2 schermen erop 1 tv 1 computer ? Het gaat bij mij officieel niet om de tv kaart maar om een sateliet kaart.. En qua aanschaf scheelt het dan nog wel een leuk beetje.. Ps. ik ben niet zo bekend met tv kaarten wat is precies interlaced ?? Groeten Gerwin..
Link naar reactie
Dat heeft te maken met het pal systeem, de manier en beeldformaat hier in europa. Om minder bandbreedte te gebruiken worden eerst alleen even horizontale beeldlijnen weergegeven en daarna alle oneven beeldlijnen. Dit natuurlijk zo snel dat het (vrijwel) niet te zien is. (ik dacht dus dat dit het was, maar extra uitleg is welkom :wink: )
Link naar reactie
Ik heb een sateliet kaart, een hauppauge dvb-s Nexus, deze is hetzelfde als de technotrend, zoals er wel meer zijn. Het programma wordt met het verschreiden van de versie nummers steeds stabieler, maar ook langzamer. Het starten van de tv viewer duurt ff.(15 sec oid) Het zappen heeft weinig te maken met de cpu, de belasting komt nooit boven de enkele procenten uit, het programma en de hardware is gewoon traag, je went er wel aan. Reden die opgegeven wordt door hauppauge is het omschakelen van de CI (common interface) unit waar je het decodeer pasje instopt gecombineerd met het feit dat sateliet beelden nu eenmaal gebufferd moeten worden om soepel af te kunnen spelen. En soepel spelen doet ie wel, zelden last van beeldstoringen. Al met al: ff de tv aanzetten(bv op teletext kijken) duurt toch al gauw zo'n 5 minuten en dat is niet meer "ff" Dual head kan maar als je op alle twee schermen iets video-gerelateerd wilt doen moet de dual head ook dual "overlay" ondersteunen, alleen matrox kaarten doen dat vanaf de P650. Het scenario wat jij voorsteld kan wel heel goed met een Nexus kaart: deze heeft via een hardware decoder die op de kaart zit een eigen tv en geluids uitgang. De kaart kost wel zo'n 250 euro en de CI module(nodig voor het kijken naar nl tv) kost zo'n 100 euro. Voor dat geld koop je ook een sat ontvanger vaak bij aanbiedingen icm een schotel,kabels de hele mikmak..... De sat kaarten zonder hardware mpeg decoder zijn welliswaar goedkoper maar missen wat mogelijkheden en maken een behoorlijke aanspraak op de cpu. Zoiets als timeshift gaat dan alleen nog maar goed/soepel op een krachtige pc. En dan interlace: zoals hierboven al gemeld ; het is het omde beurt verschijnen van even en oneven beeldlijnen. Het is een overblijfsel van tv techniek uit de vroege jaren maar is gewoon nooit afgeschaft omdat het op een tv prima werkt. Op een pc worden de even en oneven lijnen tegelijk weergegeven wat betekent dat je bij bewegende beelden twee tijdmomenten in 1 beeld ziet, het resultaat is een soort kartelranden bij snel bewegende objecten. zie ook: http://www.100fps.com/ Het is niet echt verschrikkelijk en het went ook wel maar echt faai is anders. Het kan dus wel allemaal maar realiseer je dat er een aantal nadelen aan zitten.
Link naar reactie
Nu zal ik wat leuks typen, ik heb o.a. al een humax met H2.08 loader in mijn bezit..hihi Maarja, ik ben een computer gek, dus ik dacht als dat beter / net zo goed werkt dan maakt mij het niet uit, maar ik ben er voor een gedeelte uit, ik neem geen tv / sat kaart.. Aangezien ik de humax toch al heb..hihi En een beamer komt niet in de huiskamer, maar waarschijnlijk in de slaap kamer omdat ik in de slaapkamer een witte muur heb en het meestal donker is wanneer je tv kijkt..hihi Nadeeltje van plasma / tft is dat ze :evil: duur zijn.. Maarja wel 60.000 branduren.. dus daar moet ik 10 beamer lampen voor kopen.. die kosten ook inieder geval 350 euro p/s 10x 350 = 3500 + aanschaf beamer 1500 = 5000 euries hmmm heb ik ook een leuk scherm voor.. uhmm nou, je hoort zowieso wat ik ga kopen, maar het is wel moeilijk.. En ik heb nog de tijd (eind van het jaar) Hoe kan ik makkelijk het signaal van de humax op de tv / plasma & beamer krijgen zodat ik op 2 plekken makkelijk kan zappen en tv kan kijken liefst tegelijk en zonder kabels... Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden !! Groeten Gerwin :D
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:3df8372299="rwilligen"]Zonder alles voor je in te vullen toch in ieder geval 1 antwoord voor 1 van je vragen: tv kijken op een pc is in het absoluut gunstigste geval "redelijk te doen" in vergelijking met tv kijken op een gewone tv. ik doe het al zo'n 8 jaar uit ruimte gebrek en het is niet allemaal koek en ei... Consideraties: boot-tijd, opstart tijd v/h programma, zappen gaat langzamer als bij een tv, hoe wil je gaan computeren als je vriendin gtst zit te kijken?, crashes, interlaced beeld op een computer ziet er niet echt fraai uit (maar went wel), videorecorder?--> opname op een pc is niet zo makelijk als met een tv-vcr, tv kijken op een pc is prijstechniesch niet erg verstandig-ook wat betreft energie verbruik, enz enz...[/quote:3df8372299] Dit hangt natuurlijk af van de kaart die je hebt.. Ik heb een goedkope tv kaart en die start binnen 2 seconde op en zapt sneller dan mijn (half jaar oude) philips tv. Maar je kan beter gewoon een tft tv kopen als je iets speciaal wilt. (je krijgt een leuke als je een deawoo koopt nu)
Link naar reactie
[quote:47961a95ee="gerwin111"]oohhh, nee dat begreep ik.. Ja, da's een mooie tv ! Ben nog ff zoekende zoveel mogelijkheden / tv's die aan worden geboden om het over de prijzen nog niet te hebben.. Groeten Gerwin..[/quote:47961a95ee] tja tis wat je er voor over hebt, en als je de 2500 euro over hebt is het natuurlijk geen probleem. (helft van een maandsalaris uit middeklasse :roll: )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...