Ga naar inhoud

ASUS tv/fm card


Aanbevolen berichten

Onder Win98 lukt het me niet deze kaart aan de praat te krijgen. Onder apparaten staat er nu 1 van de 2 met een uitroepteken. De drivers zijn zo van de installatie cd. De meegelevrde Home Theatre software ziet wel 4 andere functionaliteiten, maar tv en radio (waar het om gaat) blijven niet benaderbaar. Bij installatie kwamen twee foutmeldingen als selfregistration error keurig opgesomd: 1. DVD instaleren lukte niet (ik heb in deze pc geen DVD-rom dus) 2. Teletex installeren lukte niet (nou en) Voor de rest installeert ie een enorme lading programma en dll'en en vxd's. Gek genoeg is na veel trial en error en herinstallatie het uitroepteken een keer verdwenen. maar toen werkte tv en radio ook niet. Heeft iemand ervaring met deze kaart?
Link naar reactie
[quote:caf4018e39="Johnny321"]Het geval met uitroepteken verwijderen, evenals alles van je tv-kaart. PC opnieuw opstarten, en dan de drivermap van je cd selecteren als bron.[/quote:caf4018e39] Heb ik reeds (meer dan eens) gedaan. Meegeleverde Cd staat vol met XP/ME/2k windows, maar Win98 moet/kan ik gewoon met de Win98installatie CD doen. De ASUS software de-installeert alleen maar de Win98 software ! Ik zie een conflict met een onbourd PnP geluidskaart (beide hebben WDM achter zich) nl. ES1869. Uitschakelen van dit onboard geval heeft niet het gewenste resultaat. ! staat bij TV/FM kaart of bij ook de ES1869 kaart. Uitschakelen in dit hardwareprofiel levert ook niets op. Zucht ...
Link naar reactie
Kan deze kaart wel onder win98 lopen? Ik zie het steeds meer als minimale systeem eis: winME/XP/2K , win98 wordt langzamerhand door fabrikanten van hardware ook niet meer ondersteund. Dat zou betekenen dat je je toevlucht moet nemen tot de winME drivers en alhoewel in principe deze het wel zouden moeten doen is er geen garantie...... [edit] oh ja: al nieuwe drivers en software bij asus opgehaald?
Link naar reactie
Ik heb ook ooit eens gekeken naar deze kaart maar is er nog steeds niet van gekomen. Maar het komt erop neer dat je het best andere software kan gaan gebruiken en misschien ook andere drivers dan de bijgeleverde, maar dat weet ik niet zeker. Ik zou de drivers even downloaden van de site van ASUS en daarna even kijken voor de software. Dan moet ie het doen. Als ie het doet, laat je het dan nog even weten hoe ie bevalt? :wink:
Link naar reactie
[quote:585efe389c="RvP"]Op de bijgeleverde CD staan precies dezelfde files die je kunt downloaden van nl.asus.com Er staat in alle gevallen dat er drivers zijn voor ME/98 - 2k - XP. Ik heb juist voor deze kaart gekozen omdat die door win98 ondersteund wordt. :evil:[/quote:585efe389c]Ik neem aan dat je drivers van de rest van je computer helemaal up to date zijn en dat je directx 9.0b gebruikt?
Link naar reactie
Ik ben (windows)up (to)date. dat van directX zal ik aan mijn zoon (spellen!) navragen cq zelf even bekijken. Op de CD wordt directX 8 meegeleverd ... Dus als het daar aan ligt. Ik las op internet over iemand die constateerde dat er nogal veel op irq 11 stond. Ik heb daar nu 1 (op vorige machine 2) netwerk kaart(en) op en mijn vga. Hoe staat het bij jullie ingesteld?
Link naar reactie
[quote:5cde963e77="MichelG"]Ik geloof niet dat er iemand is met dezelfde kaart als jouw op dit forum. Maar wordt deze kaart helemaal niet herkend door de computer? Of werken de drivers niet?[/quote:5cde963e77] PC herkent de kaart, maar plaatst bij 1 van de vele (in dit geval video) apparaten een gele "!" en de opmerking om de drivers (wedrom) bij te werken. De saa7134 zit in vele populaire kaarten o.a. medion. het is een philips chip en als ik de kennis geloof wordt deze chip tzt ook geschikt gemaakt voor Digitale ontvangst.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Nog niet eerder gebeurt; onder Linux (Mandrake10 met kernel 2.6) is de kaart zo aan de praat en legio Tv programma's zoals Xawtv en KDEtv. Ik denk niet dat de kaart onder Win98 het doet met ie 2000 of ME driver. Onder XP werkt de software wel (Home Theater), maar het is allemaal erg minimalistisch, erg traag, herkent niet alle zenders, wel veel dubbel en zender kiezen is een ramp. Was het niet: In a world without walls and fences, who needs windows and gates? Ik ben toch de laatste tijd steeds meer onder Linux bezig (80%)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...