Ga naar inhoud

geluidskaart op stereo installatie aansluiten


Aanbevolen berichten

Hoi Ik wil mijn computer geluid uit mijn stereo laten komen omdat dat mooier klinkt. Nu heb ik op de achterkant van mijn geluiskaart alleen maar een koptelefoon uitgang. Mijn versterker was nogal duur en ik maak me zorgen dat het geluid er dan te hard inkomt als het via de koptelefoon uitgang erin gaat aangezien je die op de computer harder en zachter kunt zetten en soms gewoon vanzelf keihard gaat. nu zoek ik bij geluidskaarten of die een line out hebben, maar ik kan er geen vinden weet iemand er zo een?
Link naar reactie
Als het goed is schakeld de geluidskaart automatisch over op line out als je de versterker aansluit. Anders is het btw nog niet zo erg. Die koptelefoon aansluiting, sluit je daar ook de gewone speakers op aan? Dan weet je zeker dat dat kan omdat die ook een eigen versterker hebben. Wat ook handig is: wat voor geluidskaart heb je?
Link naar reactie
ik luister nu via koptelefoon. ik heb een soundblaster 4.1 ,digital geloof ik maar ik heb het wel eens eerder gedaan op een oude stereo met een andere pc en toen kon ik via mijn computer het geluid harder en zachter zetten en dat zou dan dus toch betekenen dat het geen line out gaf? er ging toen wel niks mis met mijn stereo, maar die was ook gewoon simpel en deze dure ben ik nogal zuinig op op sommige discmans bijv zit ook een koptelefoon uitgang en een line out voor naar je stereo en dat geeft volgens mij wel wat aan?
Link naar reactie
Die geluidskaart heb ik ook. Als je in de handleiding kijkt staat er dat ie automatisch overschakeld naar line out. En dat je hem harder of zachter kan zetten zegt niks. Is ook alleen maar mooi, dan kan je de versterker op een bepaald vermogen laten staan en in windows je volume aanpassen. Zet wel eerst het geluid in windows heel zacht, dan rustig opvoeren. Als je een vu-meter op je versterker hebt zitten of een clip lampje zie je vanzelf hoe hard je kan gaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...