Ga naar inhoud

Vastlopen DVD-R's op standalone


Aanbevolen berichten

Hallo, Er is al een soortgelijk topic in deze sectie, maar mijn probleem is toch net iets anders, dus bij deze... :wink: Ik gebruik momenteel Arita DVD-R's 1xspeed (groene), met media code Ritek G04. Het probleem ligt bij mijn standalone divx-speler KiSS DP-450. Als ik avi files brand, dan speelt hij ze zonder haperingen af, onlangs een iso file van een muziek DVD op DVD-R gebrand en tevens totaal geen problemen... Nu komt het: Onlangs een DVD-R 9 dual layer met instant copy een backup gemaakt en op een DVD-R gezet en deze blijft bij het begin direkt hangen en gaat vaak niet meer verder! Deze DVD speelt perfekt af op mijn PS2 en PC! Ik heb dit vastlopen in het verleden ook met een aantal andere DVD's gehad. Vreemd dus dat met de zelfde media, zelfde manufacturer de ene keer een dvd goed afspeelt en de andere keer niet. Ik brand overigens deze DVD's op 2x speed terwijl er 1x speed op het label staat (echter ik kan niet op 1x speed branden :-? ). Als ik een programma als DVDInfoPro gebruik zie ik bij Application ID bij de verschillende DVD's steeds wat anders staan; VOB UDF app., AheadNero of Prassi. Zou misschien ook het gebruik van verschillende authoring software zoals Instant Copy of DVD Shrink het resultaat voor sommige dvd spelers kunnen beinvloeden die wat gevoeliger zijn? Ik hoop dat iemand mij een verklaring kan geven voor dit vreemde probleem. Bedankt alvast. :)
Link naar reactie
[quote:082752656e="sdk"]Ik heb altijd begrepen dat dvd+r goed speelt op standalone dvd spelers en dvd-r niet. Heb je daar wat aan???[/quote:082752656e] Neen, juist niet. DVD-R wordt doorzowat alle tafelmodellen van de laatste vier jaar zonder probleem weergegeven. Brandersoftware, merk DVD, kan wel de compatabiliteit beinvloeden.
Link naar reactie
[quote:31928ba806="Salseros"]Heb onlangs gehoord dat Arita de afgekeurde Ritek's opkopen, dus zijn ze niet Grade A en daarom ook goedkoper en dus slechter. Ga eens echte Ritek's halen en zien of dit evt helpt... :wink:[/quote:31928ba806] en waar heb je dat gehoord ?? Van de arita cdr deden ook verhalen de ronde die niet klopten. De paarse ARITA +R 4x heben de YUDEN mediacode en die zijn heel goed
Link naar reactie
[quote:1a7d06f04b="Eddy X"][quote:1a7d06f04b="sdk"]Ik heb altijd begrepen dat dvd+r goed speelt op standalone dvd spelers en dvd-r niet. Heb je daar wat aan???[/quote:1a7d06f04b] Neen, juist niet. DVD-R wordt doorzowat alle tafelmodellen van de laatste vier jaar zonder probleem weergegeven. Brandersoftware, merk DVD, kan wel de compatabiliteit beinvloeden.[/quote:1a7d06f04b] jawel stond in de pcm, dvd + r komt namelijk van philips enz, makers van dvd spelers. En pas in de winkel werd het ook nog (ongevraagd :-? verkopers...) tegen me verteld.
Link naar reactie
[quote:807dcd798a="Bosje"][quote:807dcd798a="Salseros"]Heb onlangs gehoord dat Arita de afgekeurde Ritek's opkopen, dus zijn ze niet Grade A en daarom ook goedkoper en dus slechter. Ga eens echte Ritek's halen en zien of dit evt helpt... :wink:[/quote:807dcd798a] en waar heb je dat gehoord ?? Van de arita cdr deden ook verhalen de ronde die niet klopten. De paarse ARITA +R 4x heben de YUDEN mediacode en die zijn heel goed[/quote:807dcd798a] Op de forum van [url]www.dvdrshop.nl[/url], zou denken dat die gasten er wel verstand van hebben... of niet natuurlijk. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...