Ga naar inhoud

DVD speelt niet af


Aanbevolen berichten

Ik had laatst een gehuurde DVD uit de bibliotheek maar deze wilde niet afspelen op mijn Toshiba laptop. Ik vond uiteindelijk een melding dat er een probleem was met een cyclische redundantiecontrole. Nou zegt mij dat helemaal niets, maar ik heb mij laten vertellen dat mijn DVD speler dan niet met de bitrate overweg kan. Kan ik hier dan iets aan laten doen? Zodat dit in het vervolg niet meer voorkomt. Ik heb een Toshiba A30 satellite notebook, met DVD rom SD-R6112. Henk.
Link naar reactie
Het is een leesfout, doet ie 't in een andere DVD-speler dan wel goed? Kan ook een foutje zijn op de DVD zelf namelijk. Misschien is het te verhelpen door de firmware te flashen naar een nieuwere versie. Weet je trouwens wel zeker dat het een DVD ROM drive is? Het type duidt op een DVD-R/RW drive: http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?download_id=1603
Link naar reactie
[quote:7c522c363d="BrigitteW"] Cyclische redundantie-fouten wijzen op een beschadigd medium (niet zo gek bij een DVD uit de bieb). [/quote:7c522c363d] Een cyclische redundantie-fout die je in de ene speler krijgt, hoeft niet op te treden in een andere speler. Hangt een beetje van de nauwkeurigheid van de laser af. [quote:7c522c363d="BrigitteW"] DVD-RW kan ook een DVD afspelen. [/quote:7c522c363d] Klopt. Maar een DVD Rom kan geen DVD's branden ... :lol: Wel prettig trouwens als je de goeie firmware upgrade pakt als je gaat flashen, toch? :wink:
Link naar reactie
[quote:a58bfbc789="Obi-wan-kenobi"]Een cyclische redundantie-fout die je in de ene speler krijgt, hoeft niet op te treden in een andere speler. Hangt een beetje van de nauwkeurigheid van de laser af.[/quote:a58bfbc789]Nou ja, de nauwkeurigheid van de laser... Het gaat eerder over de mate waarin de firmware in staat is leesfouten fouten te herstellen. Dat verschilt per fabrikant/model. De laser is bij iedere fabrikant even nauwkeurig.
Link naar reactie
[quote:a850ba498a="Captain_Kansloos"] [quote:a850ba498a="Obi-wan-kenobi"] Een cyclische redundantie-fout die je in de ene speler krijgt, hoeft niet op te treden in een andere speler. Hangt een beetje van de nauwkeurigheid van de laser af. [/quote:a850ba498a] Nou ja, de nauwkeurigheid van de laser... Het gaat eerder over de mate waarin de firmware in staat is leesfouten fouten te herstellen. Dat verschilt per fabrikant/model. De laser is bij iedere fabrikant even nauwkeurig. [/quote:a850ba498a] Ok, ok, ik noem het wel foutcorrectie/fouttolerantie dan ... :wink:
Link naar reactie
Ik heb nog even nagekeken in de Toshiba gebruikershandleiding. Het DVD gedeelte is een DVD-ROM, DVD-RAM, DVD-R/RW en DVD-multistation. De DVD komt trouwens niet uit de bibliotheek, maar de videotheek. Kleine misser. Hij speelt wel in een andere DVD-speler. Toen zag ik trouwens een soort wachtwoord verschijnen, dat werd ingevuld op het scherm waarna het menu verscheen. Henk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...