Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Aangezien we een beetje off-topic aan het gaan waren in het videobewerkingsforum hier even verder, want ik wil er toch graag nog even verder over praten :) Zijn er al uitzendingen in HDTV? Ik had laatst zoiets gelezen, een bedrijf dat HDTV uitzendingen voor de Benelux verzorgde, volgens mij heet dat bedrijf A2000 o.i.d. Ik wil trouwens al een tijdje een nieuwe tv kopen, maar ben steeds bang dat een maandje nadat ik em heb gekocht HDTV opeens opkomt. Wie weet de huidige status van deze ontwikkeling?
Link naar reactie
Ik denk dat het nog niet zo'n storm zal lopen. Ik heb laatst een stuk gelezen over HDTV gelezen in (mag ik dit eigenlijk wel noemen? :wink: ) de Hardware.info nr. 1/2004. Hier zeggen ze dat het nu eindelijk wel een succes begint te lijken, maar dat het nog wel even kan duren. Er is op dit moment ook nog maar 1 kanaal dat HDTV uitzend, dus heb ik mijn vraagtekens of het zin heeft om nu al een HDTV te kopen of daarop te wachten. Wel is het dacht ik mogelijk dat als je een HDTV hebt, dat je dan met een ATI videokaart en een HDTV adapter je computerbeeld met HD kwaliteit op je TV kan toveren.
Link naar reactie
[quote:ca422d31b8="phong huynh"]......................... en een normale/gewone tv heeft tussen de 500 en 550 beeldlijnen en dat is toch wel ruim voldoende. .......................... Nog een vraagje, in de specificatie van mijn tv, staat er iets in, wat voor mij niet zo duidelijk is. Weet iemand het verschil tussen resolutie en het aantal beeldlijnen? ...............[/quote:ca422d31b8] Je kunt bij het huidig gangbare tv-systeem twee dingen onderscheiden: het aantal beeldlijnen dat horizontaal op de beeldbuis/het display kan worden weergegeven en bepaald wordt door het tv-systeem (in Nederland Pal 625) en het aantal verticaal te onderscheiden beeldlijnen dat bepaald wordt door o.a. de kwaliteit van het aangeboden signaal. Bij een signaal afkomstig van een vhs videorecorder ligt dit op ca. 240, bij s-vhs op circa 400 en bij dv op circa 500. De resolutie van het Nederlandse tv-systeem ligt dus van boven naar beneden gezien (horizontaal geschreven lijnen) vast en van links naar rechts (verticaal geschreven lijnen die van elkaar te onderscheiden zijn) wordt deze bepaald door de kwaliteit van het display, de kwaliteit van de signaal-verwerking en de kwaliteit van het aangeboden signaal.
Link naar reactie
[quote:91f088c6a4="rwilligen"]Hm, HDTV is alweer aan het verouderen... http://www.tweakers.net/nieuws/32778[/quote:91f088c6a4] Inderdaad, als er niet opgeschoten wordt met het invoeren van een redelijke hdtv versie dan slaan we dit maar over en richten we (de technici) ons maar op de echt spectaculaire stap voorwaarts in beeldweergave: 3D. (Zonder brilletje.)
Link naar reactie
[quote:b15f5e3220]Afgelopen week ben je in Japan geweest en had je die HDTV gezien. Vertel eens meer over die HDTV’s zoals, wat ze daar ongeveer kosten (omgerekend), hoe groot ongeveer die HDTV’s waren, zijn ze ook in kleinere formaten/modellen verkrijgbaar, is het een dunne platte tv, net als plasmaschermen of lijken ze meer op die oude normale tv’s?[/quote:b15f5e3220]Net als hier zijn ze er in verschillende grootten en typen. Of ze duur zijn? De duurste die ik heb gezien was iets van Y1.000.000 (ongeveer €8000), maar dan heb ik wel over een platte tv met een diagonaal van meer dan een meter. Maar ik heb ook veel auto's gezien die waren uitgerust met een HDTV, dat waren dus aanmerkelijk kleinere schermjes. Hoe duur die waren? Ik durf het niet te zeggen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...