Ga naar inhoud

Nieuw setje boxen+geluidskaart


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb nu op mijn pc onboard sound, met Harman/Kardon 2.1 boxen. Perfect geluid. Nou ga ik over een halfjaartje verhuizen en daar is mijn kamer voor de pc een stukkiegroter. Ik heb 30 watt RMS, niet teveel dus. Ik zou graag een 5.1 setje willen hebben, maar dan wel van goede kwaliteit. Ik heb dus ook eigenlijk wel een nieuwe geluidskaart nodig (zeker omdat mijn onboard alleen 2 stereospeakers ondersteund). Welke kaart is mij aan te raden, en dan moeilijker, welke boxen (ik wil minstens net zulke goede kwaliteit) Qua geluidskaart zat ik te denken aan een Creative Audigy 2.
Link naar reactie
Voor de geluidskaart niet meer dan 80 a 90 euro. Ik had mijn 2 speakertjes voor ff minder dan 50 euro. Voor die nieuwe wil ik eigenlijk niet meer dan 200 euro uitgeven, het moet leuk blijven. Om niet te vergeten: mijn boxen doen het nog prima, en als ik ze verkoop krijg ik er bijna niets meer voor terug, dus die houd ik gewoon in huis, geef ik aan mijn zusje ofzow weet ik ut (mijn pa heeft een Creative T5400 met Live! kaartje) EDIT: Is die 5100 set van Altec Lansing een goede keus? 100 watt RMS, zoals ik net zei, ik heb ca 30. Tis een 5.1 en ik vind hem er mooi uitzien.. Nog een EDIT: Ik heb net een wat oudere test gelezen van Tom's Hardware Guide. Daarin zag ik een vereglijking met meerdere systemen. Ik dacht dat de Creative Megaworks een stuk duurder was, maar ff gekeken op tweakers en dat is te overzien. Op de site van T H Guide stond iets met 5.1 en er niet goed uitkomen oid. Weet iemand daar meer van?
Link naar reactie
Volgens mij heeft logitech een leuk setje. De Z-5300. Staat in de pricewatch voor €161,= Wat ik al gehoort heb van die logitech dingen vind ik best goede kwaliteit. Ook de subwoofer maakt een goede diepe bas. (en dan bedoel ik niet de basreflex) En voor €79,= heb je een Creative Audigy 2. Ook best een goed kaartje dacht ik.
Link naar reactie
Als je niet perse vast zit aan 5.1 kun je ook een Logitech Z560 nemen (4.1). Is een stuk goedkoper, heeft geen 5.1 decoder, maar heeft toch (bijna) dezelfde geluidskwaliteit als de Z680. Wil je nog goedkoper, kijk dan eens naar de Z640, wel 5.1, maar wat simpeler. Schijnt relatief goed te presteren in zijn prijsklasse. Altec ken ik niet zo, maar heb wel veel slechte tests gezien.
Link naar reactie
beetje laat maar ik heb een aanvulling: het wattage zegt lang niet alles, veel mensen kicken erop maar het zegt niet veel, de gevoeligheid (rendement) zegt meer, de gevoeligheid word aangegeven in db bij 1 watt. (neem even pa voorbeeldje :P) als de gevoeligheid 99db is wil dat zeggen dat hij bij 1 watt vermogen wat je op de box zet, 99db produceert, geluid neemt met 3 db toe bij een verdubbeling van het vermogen dus bij 2 watt krijg je 102db en bij 4 watt krijg je 105db, maar als jij nu een set koopt van 60 watt continue die bijv gevoeligheid = 89db dan zal die zachter gaan als deze als deze een gevoeligheid heeft van meer als 92db en als je er een versterker bij moet hebben, de versterker mag 1,5 tot 2 keer zo zwaar zijn als het rms vermogen van de speakers (MITS DE SPEAKERFABRIKANT DE RMS METING OP DE JUISTE MANIER DOET!) want er zit namelijk dynamiek in de muziek. verder altijd opletten: geluid vervormt> je gaat te hard (ja, heel veel mensen menen dat de boxen zwaarder moeten zijn zodat je ze niet opblaast maar dat is niet helemaal waar)
Link naar reactie
ik zeg hier uit ervaring , als RD hier komt zegt hij het ook wel :-) we hebben namelijk zelfde geluids setup :-) maar de Z-5300 + Creative Audigy 2 ZS is perfect ! gewoon super geluid , overweldigende bass , echt super. ik heb ze voor 267 ,-- Euro besteld bij sallandautomatisering. { excl verzendkosten , ik heb ze opgehaald.. }
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:5d2535830a="GreyHornet"]ik zeg hier uit ervaring , als RD hier komt zegt hij het ook wel :-) we hebben namelijk zelfde geluids setup :-) maar de Z-5300 + Creative Audigy 2 ZS is perfect ! gewoon super geluid , overweldigende bass , echt super. ik heb ze voor 267 ,-- Euro besteld bij sallandautomatisering. { excl verzendkosten , ik heb ze opgehaald.. }[/quote:5d2535830a] ja maar heb je het weleens vergleken met bijvoorbeeld gewoon een 7700D of een Gigaworks 5.1 of 7.1??? Als je niks anders kent kan je alles wel geweldig vinden vergleken met een stereo speakertje.
Link naar reactie
[quote:a3be02f5c8="sdk"][quote:a3be02f5c8="GreyHornet"]ik zeg hier uit ervaring , als RD hier komt zegt hij het ook wel :-) we hebben namelijk zelfde geluids setup :-) maar de Z-5300 + Creative Audigy 2 ZS is perfect ! gewoon super geluid , overweldigende bass , echt super. ik heb ze voor 267 ,-- Euro besteld bij sallandautomatisering. { excl verzendkosten , ik heb ze opgehaald.. }[/quote:a3be02f5c8] ja maar heb je het weleens vergleken met bijvoorbeeld gewoon een 7700D of een Gigaworks 5.1 of 7.1??? Als je niks anders kent kan je alles wel geweldig vinden vergleken met een stereo speakertje.[/quote:a3be02f5c8] ja idd, even afvragen waarmee je vergelijkt, gaan je woofers diep? als je veel trance, techno, hardhouse, hardcore, terror, hardstyle, darkcore enzo luistert dan zijn woofers die hele lage frequenties weer kunnen geven heel mooi
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...