Ga naar inhoud

Computeren op je TV


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb laatst iets gelezen( in de tips en trucs) over het bekijken van dvd in je pc, laten zien op je tv. Ik heb alles aan gekoppelt en het werkt, maar ik zou nu ook graag willen computeren op mijn TV, zegmaar een 2e beeldscherm. Dat moet kunnen, en het werkt, alleen ik kan het TV beeld maar niet scherp krijgen en ik kan de resolutie aan passen, maar of het beeld op mijn TV is zo ingezoomd dat ik met de muis het beeld moet verschuiven(muis naar links, beeld op de TV gaat mee). Alle resoluties daartussenveranderen van grootte, maar niet van scherpte. Het zou toch moeten kunnen dat ik op 2 à 3 meter goed de tekst kan lezen? Zijn daar misschien programma's voor?? Mijn PC gegevens: [code:1:5b97d61b41][ NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 ] Video Adapter Eigenschappen: Apparaatbeschrijving NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 Adapterserie GeForce2 MX/MX 400 BIOS Versie Version 3.11.01.24.00 Chiptype GeForce2 MX/MX 400 DAC Type Integrated RAMDAC Geinstalleerde Besturingssoftware nv4_disp (6.14.10.5303 - nVIDIA Detonator 53.03) Geheugengrootte 64 MB Video Adapter Fabrikant: Firmanaam NVIDIA Corporation Productinformatie http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=products Besturingssoftware download http://www.nvidia.com/drivers [/code:1:5b97d61b41] Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden, en dat ik genoeg informatie heb gegeven. R
Link naar reactie
Ik heb de zelfde tips en trucs gelezen. Over het algemeen kunnen tv's niet zo'n hoge resolutie aan als een pc. Waardoor je over je beeld kunt scrollen als de computer resolutie te hoog staat. Maar als je de resolutie van je computer gelijkstelt aan die van de tv, (bij een redelijk goede ongeveer 1024x768) dan moet het probleem verholpen zijn. Als je films wil bekijken hoeft dit niet, hiervoor kun je gewoon het programma WinDVD gebruiken, dit programma stelt de resolutie automatisch in bij het detecteren van een tv toestel op de computer. Ik gebruik de Gefocre Fx5700 256mb en alles werkt perfect. Toch vind ik mijn eigen monitor prettiger internetten dan de tv, omdat hij niet goed kleuren kan weergeven. Maar dat kan ook aan de tv liggen. Ik hoop hiermee goed genoeg te hebben geinformeerd. Eelke
Link naar reactie
Of dit gaat slagen is in sterke mate afhankelijk van de kwaliteit van je tv. Tv's zijn nu eenmaal niet erg geschikt om pc beelden weer te geven en in het bijzonder text. TV resolutie is 768x576 en de beeldbuis is daarop geoptimaliseerd. Kijk maar eens naar de lettergrootte van bv een onscreen display van een viderecorder of sateliet ontvanger. Dan is er ook nog de kwaliteit van de tv-out van je videokaart en die is niet erg geweldig en die is in het hele segment mainstream kaarten alla gforce en radeon niet om over naar huis te schrijven. Matrox kaarten en in het bijzonder de G550 hebben een erg goede tv-out, maar matrox kaarten zijn hopeloos langzaam met games... Houd er dus sterk rekening mee dat je niet een echt bruikbaar resultaat krijgt.
Link naar reactie
Ik heb zelf een 20" LCD TV-scherm met 1024x768 pixels, maar daarmee heb je nog geen lekker scherp beeld om op te werken, laat staan op een conventionele beeldbuis-TV waar je hoogstens 800x600 uit perst. Wel prima kwaliteitje voor films kijken, maar dat wist je dus al. Nee, geef mij maar gewoon een 19" CRT op 1280x1024 of 1600x1200 als het wat scherper moet ... :o
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...