Ga naar inhoud

C-Media AC 97 5.1 probleem


Aanbevolen berichten

Ik heb dus in mijn Aldi PC (november 2003) bovenstaande onboard audio kaart zitten. Toen ook een bijbehorend 5.1 speaker-setje gekocht. En nu gaat het dus om die .1 (de subwoofer dus). Bij bepaalde spellen en met AC3 geluid werkt ie prima, maar in veel andere situaties niet. Ik wil gewoon dat ie altijd werkt, zelfs al als ik het "Start Windows" geluidje afspeel bijvoorbeeld. Een vriend heeft een 2.1 setje en daar hoor je de bas zeer goed en altijd. Waarom werkt dat dat niet in mijn 5.1 set!? Het is me inmiddels wel duidelijk geworden dat het een software probleem is, maar ik kan nergens een oplossing vinden. Een week geleden waren er ineens nieuwe drivers beschikbaar, maar ik ben er dus totaal niks mee opgeschoten. Ik neem aan dat er genoeg mensen zijn die dezelfde PC/5.1-combo hebben aangeschaft en dus met hetzelfde probleem zullen zitten. Ik heb ook bij andere mensen met een 2.1 setje gehoord dat bij al het geluid ook de subwoofer wordt gebruikt en dat klinkt gewoon veel mooier. Heeft er iemand een oplossing, want hoewel het geen ramp is, vind ik het toch wel frustrerend. Een subwoofer hoort toch gewoon alle lage tonen voor zijn rekening te nemen? Of is die soundcard zo gruwelijk f*cked up???
Link naar reactie
Johnny, je begint zowat mijn persoonlijke probleemoplosser te worden!!! Ik heb me rot gezocht naar die link, maar kon 'm maar niet vinden. Het is toch wat dat je dat soort dingen weer op moet lossen door de registry te gaan hacken! :-? Maar goed. Het werkt! :D :D :D Overigens klopte de tip op die Duitse site niet helemaal, dus nog even voor alle anderen hoe ik het zelf opgelost heb: * Start regedit. * Doorzoek vervolgens de registry op "HideBassEnhance" (deze entry zal je 1 a 2 keer tegenkomen). * Verander vervolgens de waarden van "01 00 00 00" naar "00 00 00 00". * Computer opnieuw opstarten * Vervolgens Xear 3D opstarten (icoontje in je taakbalk) * 6 speakers selecteren en vervolgens op het "hamertje" klikken * Er staat nu ineens een optie "Bass Enhancement" bij. * Aanvinken en genieten van je subwoofer (zoals het hoort) 8) Succes allemaal! *Ooooooooh, wat een genot!!! Waar is m'n techno-collectie? Need BASS :P *
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...