Ga naar inhoud

de-installeren bij update firmware dvd-brander noodzakelijk?


Aanbevolen berichten

Sony vermeldt op de website dat het noodzakelijk is om software dat dla of in-cd gebruikt zoals Nero eerst moet worden verwijderd voordat de firmware mag worden ge-updated. Niet vermeld wordt waarom dit noodzakelijk is en wat er fout kan gaan als de aanbeveling niet wordt opgevolgd. Op een e-mail naar de reden van de aanbeveling wordt niet gereageerd. Wie weet wat de reden is en wat er fout kan gaan als de software niet eerst wordt verwijderd?
Link naar reactie
Comp-Freak heeft het min of meer goed: de programmas incd en ed zijn feitelijk UDF drivers die de cd of dvd drive in beheer houden en PERMANENT aan staan, ook al gebruik je de functie niet. Meestal zijn dergelijke drivers ook niet zomaar ff stop te zetten. Brandsoftware vraagt ook voor het branden netjes aan dergelijke software om "vrijgave" van de drive waarna ze ongestoord kunnen branden. Bij flashen is het risisco te groot om een dergelijke procedure te volgen, je wilt gewoon zeker weten dat er nix tussen het flash programma en de drive zit die de boel in het hondert kan laten lopen....
Link naar reactie
Hartelijk dank iedereen voor de reacties. Ik ben me bewust van risico's als je dla of incd e.d. hebt geactiveerd en als je een cd of dvd in de brander hebt zitten. Immers de drivers zorgen voor een communicatie met je hardware en dat kan er voor zorgen dat het flashen wordt onderbroken. Aangezien er geen programma is om de firmware eerst te beveiligen of een flashprogramma onder DOS loop je dus risico's. Ik heb echter noch dla noch incd geactiveerd. Kunnen er dan toch nog drivers, services of programma's zijn die de Sony-brander op de een of andere manier gebruiken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...