Ga naar inhoud

meerdere cd's op 1 DVD.


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds 1 week een brander en nu heb ik ook 5 BIN bestanden (elk rond de 700 MB) die dan elk op 1 CD R als image gebrand moeten worden. DWZ Nero activeert die optie voor mij. Maar ik zou graag alle 5 de BIN bestanden ipv op 5 CD's op 1 DVD willen branden. Scheelt weer ruimte in de kast dacht ik zo. Nou is dus de vraag: Kan dat? Zo nee, waarom niet? Zo ja, hoe moet dat dan? Thanx.
Link naar reactie
Gaat niet om video maar om 5 data cd's. Laten we zeggen, dat ik voor de veiligheid Adobe Creative Suite Premium veilig op 1 DVD wil opbergen. Dat uitpakken heb ik al gedaan. Ik heb nu dus 5 BIN files en 5 CUE files. Kan ik die dan allemaal tegelijk selecteren en met Nero op 1 DVD branden?
Link naar reactie
[quote:866f31bfa8="topdude"]Gaat niet om video maar om 5 data cd's. Laten we zeggen, dat ik voor de veiligheid Adobe Creative Suite Premium veilig op 1 DVD wil opbergen. Dat uitpakken heb ik al gedaan. Ik heb nu dus 5 BIN files en 5 CUE files. Kan ik die dan allemaal tegelijk selecteren en met Nero op 1 DVD branden?[/quote:866f31bfa8] Je kunt die 5 bin-cue combinaties als bestanden op een dvd (data) zetten. N.b.: uitpakken van een bin betekent de samenstelling van dit ene bestand uit een (of meer) ander(e) weer teniet doen.
Link naar reactie
[quote:07b127c281="BrigitteW"]Aparte folders. Maar het is waarschijnlijk niet zo dat je de spullen vanaf de DVD kunt installeren.[/quote:07b127c281] En dat had me nu juist zo handig geleken. Wegschrijven als data als data kan natuurlijk altijd, maar is er geen manier om toch het spul te laten installeren vanaf die DVD?
Link naar reactie
[quote:319312c57d="topdude"]Da's dan jammer, maar helaas! .............[/quote:319312c57d] Hoeft niet als de betreffende software het toestaat om gebruik te maken van een virtuele drive. In dat geval kun je een programma die zoiets mogelijk maakt, Alcohol120% bijvoorbeeld, een bin bestand op de dvd als een virtuele cd in een virtuele drive doen laten verschijnen. Het proberen waard lijkt mij, het is reuze handig.
Link naar reactie
[quote:d9b0a2120f="MichelG"]Je zou inderdaad gewoon de iso files op de dvd kunnen branden. En deze dan inladen met bijvoorbeeld deamon of een ander programma dat het zelfde doet. Dit is niet de makkelijkste maniet maar werkt wel. :D[/quote:d9b0a2120f] :roll: OK, maar hoe moet dat dan? Kun je dat in Jip en Janneke taal uitleggen? Begrijp ik het ook. :)
Link naar reactie
De truuk bij nagenoeg alle adobe software is dat installeren van bv een harde schijf of een evt dvd wel gaat , het gaat alleen niet door de standaart install-menu aan te roepen welke in de root v/d cd staat. Je zult dieper de cd in moeten gaan. stel de Photoshop cd: [img:1de03cc6cd]http://home.hccnet.nl/r.vanwilligen/forum/thread/psroot.png[/img:1de03cc6cd] Met het opstarten van het bestand autoplay.exe zul je niet ver komen, als het menuutje al opstart dan luisterd het vervolgens niet naar opdrachten. Maar in de root staat ook de map Photoshop met daarin: [img:1de03cc6cd]http://home.hccnet.nl/r.vanwilligen/forum/thread/pssetup.png[/img:1de03cc6cd] Deze setup.exe draaien lukt wel....
Link naar reactie
[quote:e8bf02c1dc="topdude"][quote:e8bf02c1dc="MichelG"]Je zou inderdaad gewoon de iso files op de dvd kunnen branden. En deze dan inladen met bijvoorbeeld deamon of een ander programma dat het zelfde doet. Dit is niet de makkelijkste maniet maar werkt wel. :D[/quote:e8bf02c1dc] :roll: OK, maar hoe moet dat dan? Kun je dat in Jip en Janneke taal uitleggen? Begrijp ik het ook. :)[/quote:e8bf02c1dc]Ik zal het even simpel houden. :wink: - Je opent Nero start smart(ga er vanuit dat je die gebruikt, anders even zeggen) - selecteer rects boven DVD - kies dan voor data - kies create new data cd - je krijgt nu een nieuw schermpje. Daar staat een + in van add files. - hier selecteer je de iso files (bin & cue files of wat dan ook) - en dan kun je de dvd branden. Wanneer deze gebrand is download je daemon. Die kun je [url=http://members.lycos.nl/michelgrin/downloads/daemon/daemon341.exe]hier[/url] downloaden. (klik op hier met je rechtermuisknop en kies voor doel opslaan als... ) Deze installeer je. Je zult zien dat je nu een extra dvd-rom hebt. Dit is een virtual drive. Met deze kun je image/iso files laden. Er staat nu namelijk rechts onder in je taakbalk een bliksempje, dit is van daemon. Hier moet je met je rechter muisknop op klikken en kies dan voor : virtual cd-rom/dvd-rom en dan voor device [0] en dan mount image. Nu moet je een bestand selecteren. Dan open je dus de dvd die je net gebrand hebt met de iso files en opent dit bestand met daemon. Nu ziet windows dit bestand als een cd. (zie hiervoor deze computer in de extra cd-rom drive) Om het bestand weer weg te halen uit die virtual drive kun je in het daemon menut'je (waar je ook het bestand geladen hebt) kiezen voor unmount all drives. :D Dit moet denk ik wel duidelijk zijn. En anders hoor ik het wel :wink:
Link naar reactie
Vanmiddag een hele tijd zitten knoeien, maar het werkt niet. D.w.z. Deamon is niet meer te benaderen tijdens het installatieproces. Hij doorloopt cd1 zonder problemen, maar wanneer om cd 2 gevraagd wordt, kan ik dat niet meer aangeven via Daemon. Toen heb ik met winiso het hele spul maar naar de HD laten uitpakken, maar ook dat mocht niet baten. Ook daar liep het spaak met de vraag om cd 2 Blijkbaar wil dit programma perse vanaf een cd geinstalleerd worden. :(
Link naar reactie
Dat is raar dat daemon niet meer te bereiken is. Bedoel je soms dat je tijdens de setup niet bij de taakbalk kunt? Want dan kun je eerst op windows toets drukken en dan op ctr+alt+delete Dan kies je bij de setup minimaliseren via de taskmanager. Dat werkt altijd. Probeerd dat eens. Het moet kunnen. :) Al het begin is moeilijk :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...