Ga naar inhoud

audigy voor stereo, onboard sound voor headphone...mogelijk?


Aanbevolen berichten

ik heb net een mooie sennheiser hoofdtelefoon aangeschaft en nu was mijn plan om hem aan te sluiten op mijn audigy player, tegelijk met mijn stereo.Ik dacht namelijk dat de audigy 2x line out heeft.helaas lukt dit dus niet.Nu was mijn idee om mijn onboard sound te activeren (asus a7n8x-x) en daar de headphones op aan te sluiten, terwijl mijn stereo aangesloten blijft op de audigy. dat je dan dus, als je de koptelefoon wilt gebruiken, overschakelt naar de onboard geluidskaart. wel mindere kwaliteit maar ja.... denken jullie dat dit gaat werken? alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:6c031be16f="bassieman"]de 2de line out is voor de achterspeakers zegt de handleidind, dat is wel gek.....[/quote:6c031be16f]Dat klopt ook wel. Zelf heb ik nog een oude Live!Player met 2 uitgangen en een Audigy met 2 uitgangen met 1 extra die nu niet relevant is. Je moet rechts klikken op het luidsprekertje, dan kiezen voor 'Eigenschappen voor audio aanpassen'. Er verschijnt dan een venster met tabbladen. Op het eerste venster 'Volume', kies je bij 'Luidsprekerinstellingen' voor 'Geavanceerd'. Nu kun je bij luidsprekeropstelling de gewenste configuratie kiezen, zoals 'Quadrafonische luidsprekers'.
Link naar reactie
De handleiding van de Audigy zegt het volgende: ·2 Lijn uit-uitgangen voor voor- en achteraansluitingen 1 en 2 ·Ondersteuning voor stereofonische koptelefoon (32 ohm) op voorste Lijn uit-aansluiting Betekent dit dat de koptelefoon perse op de voorste Lijn uit- aasluiting moet? Daar heb ik nu namelijk mijn stereo op aangesloten en de koptelefoon op de 2e. Wat is nu precies het verschil tussen Line uit 1 en 2?
Link naar reactie
ik heb de headset op line out 2 gezet en windows op quadrafonisch gezet, maar ik vind het resultaat echt hopeloos...... daarna met een splitter geprobeerd, maar op het moment dat je de headset inplugt verliest het signaal naar de stereo weer heel veel signaal.Volgens mij is de enige mogelijkheid dus zo'n plantronics switch box
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...