Ga naar inhoud

Kan DVD+RW niet formateren


Aanbevolen berichten

Beste experts, Ben net begonnen te experimenteren met mijn LiteOn+/-DVD brander (verjaardagscadeau) en wat Samsung DVD+RW's. Heb wel wat bestanden op een DVD gezet maar nu kan ik met geen mogelijkheid deze DVD formateren (dit om het weer opnieuw te kunnen gebruiken). Dit formateren probeer ik met Nero6, volgens hun officiele gebruiksaanwijzing instructie, maar ik krijg gewoon een melding dat er geen disc aanwezig is! Via de Verkenner kan ik wel op de inhoud van de DVD komen zo de disc is wel degelijk aanwezig. Iemand enig idee hoe ik dit aan moet pakken? m.v.d. voor eventuele werkende suggesties Kersmus
Link naar reactie
Hoi, Heb je toevallig ook een SOHW 812S? Die heb ik ook sinds kort. Je zou een firmware update kunnen proberen. Met zo'n update kun je vaak problemen oplossen met dvd-r's en dvd-rw's die niet worden herkend of waar andere problemen mee zijn. http://www.liteon.com/prod/getDriver.do?xml_id=4_4&xml_id=4_4
Link naar reactie
Bedankt Praatpaal maar het is een LDW-851S en op de site staan (nog) geen firmware of driver updates. Dit is ook voor het eerst dat ik met Nero werk. Staat me bij dat ik onder EasyCDCreator ook hetzelfde soort probleem had (met CD's dan) en eindelijk ontdekte dat de enige manier om de CD te wissen was via (dacht ik) DirectCD, een onderdeel van ECDC. Zou het ook zoiets simpel (!) zijn in dit geval?
Link naar reactie
De LDW-851S is misschien wel de nieuwste van LiteOn maar heeft geen dubbel-layer mogelijkheden helaas. Rwilligen, Nero site is inderdaad een mogelijkheid - heb ooit wel eens gehoord van problemen met bepaalde Nero versies maar was dit even vergeten. Ik hoop dat dit de oplossing is - zo niet, gaan we gewoon door - laat me niet op de kop zitten door zo'n machine!!
Link naar reactie
Helaas helpt wissen ook niet. Alle format/wis progs (Nero is trouwens ge-updated) die ik gebruik [i:b484e17cd0]zien[/i:b484e17cd0] gewoon géén media - telkens de melding 'geen disc aanwezig'. Gekke is dat via Verkenner ik wel het programma op de DVD kan benaderen/afspelen. Maar kijk ik op de eigenschappen van het station dan heb ik 0 bytes gebruikt maar zijn er ook maar 0 bytes beschikbaar! Dit terwijl er een avi bestand van zo'n 700 MB op staat. Er stond eerder nog een groot bestand op maar die kon ik er zonder moeite afhalen (slepen naar prullemand) maar iets anders erop slepen gaat niet!
Link naar reactie
Ik denk dat je de dvd als "udf-drag and drop-cd" geformateerd hebt. Dat betekent dat niet Nero verantwoordelijk is maar IN-CD, een onderdeel van Nero. De problemen die jij beschrijft zijn met Incd voorgekomen. Als het goed is staat er in de systray ook een icoontje van Incd alwaar je met de rechtermuisknop ook het versie nummer kunt zien. Incd moet je met een separate download updaten, het ziet niet in de download van nero. http://www.ahead.de/en/nero-up.php "package three" moet je hebben...
Link naar reactie
Kon je wel eens gelijk in hebben rwillegen. Ik herinner me nog, toen ik eerst begon te experimenteren, ik een soortgelijk menu tegenkwam (maar weet niet meer zeker). Helaas echter, desondanks dat ik een hele poos heb zitten te stoeien met 'CDIn (v4)', ben ik er nog niet uit. Kan trouwens wel de CDIn 'erase' en 'format' menu's oproepen maar de 'Start' button blijft grijs, evenals het 'Device' hokje (hier staan [i:603e49966a]wel[/i:603e49966a] de goede drive gegevens in).
Link naar reactie
CDin is een brokkie software welke helaas na al die jaren nog steeds niet altijd perfect is alhoewel het met iedere update wel beter wordt. Vooral de invoering van dvd heeft de nodige bugs opgeleverd(je kunt het ook gebruiken met cd) Updaten hem maar, ik denk dat je problemen dan wel opgelost zijn. Mogelijk is het gemaakte schijfje niet meer te gebruiken en ook niet meer te formateren naar blanco, ook dat is in het (recente) verleden voorgekomen met incd... Mocht je de nieuwste versie geinstalleerd hebben: vergeet niet om de optie "mount rainier" aan te zetten, dit verhoogd de lees/schrijf zekerheid van de dvd en maakt hem beter bestand tegen lees/schrijf fouten. Vergis je overigens niet in versie nummers bij incd: van versie 4.0001 naar 4.0002 (bv) kan een wereld van verschil betekenen...
Link naar reactie
Ik heb de nieuwste versie (v4.2.4.1) van IN-Cd (en natuurlijk niet CDIn zoals in mijn vorige bericht :oops: ) maar dat heeft het probleem niet opgelost. Met een nieuwe DVD disc schijnt alles weer goed te werken zo ik ga er maar van uit dat die andere als onderzetter o.i.d. gebruikt kan worden :cry: . In ieder geval heel hartelijk bedankt allemaal voor jullie goede raad (en geduld) - zo niets anders zijn we er allemaal een beetje wijzer geworden. PS- Zou iemand uiteraard nog ideeen/tips/suggesties hebben hou ik mij aanbevolen.
Link naar reactie
Bedankt jgbteg voor die suggestie - is misschien de moeite waard, temeer omdat ik nu net (stom dat ik dat niet eerder gedaan heb :oops: ) de disc in goed (dag)licht bekeken heb en het er wat 'vlekkerig' uitziet. Omdat ik altijd zeer voorzichtig ben met CD's en DVD's vermoed ik dat dit waarschijnlijk een fabrieksfout is - was nieuw uit de verpakking.
Link naar reactie
Even een update op mijn vorig bericht - n.a.v de suggestie van jgbteg heb een email naar Samsung gestuurd maar die verwijzen mij naar LiteOn! Lijkt mij een kastje naar de muur situatie en heb daar niet veel zin in om (voor één DVD). Ik ga er maar van uit dat de verkleuring op de DVD de oorzaak van het niet kunnen lezen zal zijn (maar waarom dit gebeurde weet ik niet). Teruggaan naar de winkel gaat ook niet (verjaardagscadeau - geen bon etc). Maar iedereen nog hartelijk bedankt voor de moeite. Kersmus
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...