Ga naar inhoud

Miele W362 Knippert Watertoevoer


Dirk-7

Aanbevolen berichten

Bij onze Miele W362 knippert het lampje watertoevoer steeds. Bijvoorbeeld programma 60 Graden dan moet hij nog 35 minuten en dan gaat hij knipperen. Watertoevoer is in orde, woon niet in een flat, Zelf gecontroleerd:Inlaatventiel, slang, zeepbakdeksel, slang van en naar pressostaat. dat is allemaal in orde. Printplaat is in 2012 gerepareerd bij you-fixit Wie kan mij hiermee helpen??
Link naar reactie
Testprogramma gaat als volgt Machine uit Deur dicht Van de 5 knopjes doe je de bovenste en de middelste indrukken en zet dan de machine aan Als je dan de knop naar 95 graden draai gaat hij beginnen elke keer verder draaien krijg je een andere gebruiker Ik begin bij 95 Water vullen Nivo 1 daarna verwarmen tot 35 graden Nivo 2 Nivo 3 Water deurglas is hetzelfde hoogte als Nivo 3 Pompen Trommel links daarna rechts Pompen centr ( als je het toerental indrukt ) Op stap 16 krijg je de fout codes En op 21 de draaiuren de cijfers voor de punt is duizend en zonder punt honderdtallen Ik hoor wel wat je bevindingen zijn Als je p1 ik beeld krijgt moet je niks doen en dan de middelste en onderste knop nemen Water deurglas kan dus alleen als de trommel op Nivo 1 staat
Link naar reactie
Dag, wat ik ook probeer ik krijg hem niet in het testprogramma. Miele Expert zegt dat het aan het zeepbakdeksel kan liggen, dat denk ik zelf ook. Deze machine heeft geen inlaatventiel met drie maar met 1 slang aansluiting. Zou daarom het zeepbakdeksel ook een belangrijkere rol spelen in de watertoevoer?
Link naar reactie
Ja op de achterzijde van de machine zit een klep die doet het wel of niet maar de deksel van de zeepbak verdeeld het water in de verschillende bakjes dus dat zal de reden zijn Je doet toch iets verkeerd want ik had gisteren nog een soortgelijke machine maar die had ik zo in het test programma Zit de deur wel dicht.?? Staat de knop op einde Dit soort dingen dan moet het gewoon lukken vertel anders waar je woont Mischien kan ik eens komen kijken
Link naar reactie
Hoi de machine heeft dus 10078 of 10780 uur gedraaid dus dat is redelijk wat binnenkort zullen de koolborstels dus wel versleten zijn Heb je de fout codes gewist dit doe je door heb op stap 16 te zetten en dan de machine uit. Als je hem dan weer op 16 zet moet er Cor in beeld komen te staan Heb je alle stappen ook al doorlopen ?? Vooral de eerste 4 zijn. Belangerijk Als je de codes gewist heb en de stappen zijn goed dan kan je nog maar 1 ding doen en dat is de machine een leeg programma laten draaien en dan kijken welke foutcode er dan weer naar voren komt Ik hoor het wel
Link naar reactie
vanavond nog even het testprogramma gedaan, in de eerste drie stappen vult hij het waterniveau tot onderkant deurtje, zet ik hem op stap 4 dan hoor ik hem bij de zeepbak drie keer tikken en verder gebeurt er niks, het waterniveau stijgt ook niet. Zet ik hem op stap 5 dan pompt hij het water weer weg.
Link naar reactie
Ja dat klopt stap 3 en 4 hebben hetzelfde Nivo alleen 3 is wasverzachter en 4 is water via het deurglas Die tik die je hoort is de waterwissel die van positie veranderd die mag iets geluid maken maar niet te veel dit is puur een gehoor dingen die je als monteur hoort Soms hoor je het niet maar werk je gewoon dat hij het niet goed doet Je weet zeker dat alle slangen schoon zijn ook de ontluchting slangen van de pomp naar boven en de slang boven op de trommel Als alles schoon is blijft alleen de waterwissel over. Waar woon je want Mischien kan ik je goedkoop een aan je leveren
Link naar reactie
Dus als ik hem in stand 4 zet moet ik water via het gaatje in het deurmanchet zien komen? Tijdens het testprogramma zag ik dat de eerste keer niet maar nu heb ik het nog een keer gedaan en nu gaf hij wel netjes water via het gaatje. Klopt ook wel want het is niet elke dag dat de storing erin zit. De slangen heb ik allemaal wel gecheckt. Ik woon in Ede (gld) Wat kan ik nu het beste doen?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...