Ga naar inhoud

Brom / ruis op ritme van muis, hd en beeld


Aanbevolen berichten

Ik heb een professionele geluidskaart gekocht, met een pci-kaart die verbonden is met een breakout box met 10 in- en uitgangen (st-audio dsp24 c-port). Het geluid dat uit de speakers komt bevat allerlei rare piepjes en kraakjes en een 50hz brom, die erger of minder erg worden naar gelang de schermactiviteit (vensters slepen e.d.) en hd-activiteit. Ik heb ergens gelezen dat de brom kan komen door een slechte voeding omdat deze de onzuiverheden van de aardleiding doorgeeft aan het moederbord, maar de brom op het ritme van de muis enzo kan daar toch niet aan liggen, of wel? Alle instellingen in het bios, biosflash, nieuwe intel-drivers (intel moederbord, 82 nogwat met p4 1,8 ghz) helpen niet. Ik had eerst een creative extigy, usb geluidskaart en daar was het niet mee. Ook de onboard geluidschip heeft er geen last van. Toen ik de modem eruit haalde was het weg, firewirekaart ervoor in de plaats, geluidjes weer terug, firewirekaart er weer uit, geluidjes zijn er nog steeds! Ik word enigzins geïrriteerd van dit probleem, ben al twee dagen bezig. Info, die eigenlijk niet ter zake doet: winXP pro, maar het is een hardwareprobleem dus dat doet niet echt terzake. Om de kaart op een ongedeeld irq te krijgen (moet) heb ik nog geëxperimenteerd met de HAL op standaard-pc te zetten, maar toch weer ACPI gedaan omdat mijn moederbord APIC (geen typfout) ondersteunt, waardoor je beter ACPI dan standaard-pc kunt kiezen.
Link naar reactie
Heb je de kaart al in de onderste PCI-slot gedrukt? Is je PC wel geaard? http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=106063&highlight=brom+geluid http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=102303&highlight=brom+geluid http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=99433&highlight=brom+geluid
Link naar reactie
Ja, de kaart is alle pci-sloten al langsgeweest. De aarding is in principe in orde (geaarde stekkers en stopcontacten) maar ik weet niet of de aardleiding wel is aangesloten op de aardpin van het huis. Is er een manier om dat te controleren? Ik heb ook al geprobeerd om met een koperdraadje de computerkast met een verwarmingsbuis te verbinden, ook al is dat niet aan te raden, maar dit heeft geen invloed op de ruis of de andere geluiden. Die topics had ik al gezien ja, maar evengoed bedankt.
Link naar reactie
Heb je een tv kaart? Of zit de pc aangesloten op een stereo met kabelaansluiting? Dan is het gewoon een aardlus. Trek in dat geval de antennekabel maar eens los. (let op, in zo'n geval kan er behoorlijke spanning op de kabel staan, weet ik uit ervaring) Dan moet het over zijn. En wat als je de pc zo kaal mogelijk gebruikt? Dus alleen maar videokaart, geheugen, processor en geluidskaart? En dan 1 voor 1 dingen weer toevoegen.
Link naar reactie
Geen kabelaansluiting of tv-kaart. Verder zit er weinig in de computer wat ik uit kan zetten. De cd-drives (een cdrw en een dvd-speler) kan ik nog wel uitzetten, maar verder zit het onboard. In het bios uitzetten van de onboard devices helpt ook niet. De seriële en parallelle poorten staan toch al uit, om irq's vrij te maken. De geluidskaart is het enige pci-apparaat dat ik er nu in heb zitten en het is nog steeds. Weet iemand of er kastjes / blokjes zijn die je tussen de stekkers kunt plaatsen die je aardaansluiting fixen? Ik overweeg een nieuwe computervoeding aan te schaffen, maar waar moet ik op letten bij de aanschaf, als ik een voeding wil die dus geen onregelmatigheden in het stroomnet doorgeeft en het liefst ook nog een beetje stil is?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...