Ga naar inhoud

Creative soundblaster en windows media player


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb nu al een tijdje een creative soundblaster live 5.1 surround. Alleen als ik in windows media player geluid afspeel, krijg ik dat maar uit 4 boxen + subwoofer. Na uitgebreid contact met creative (ook de installatie mislukte volledig) zeggen zij dat het NIET mogelijk is met windows media player om 5.1 surround geluid te krijgen. Dit lijkt mij nogal sterk! :roll: Kan iemand dit bevestigen of zeggen hoe ik het wel krijg?
Link naar reactie
Ik zou aanbevelen een van deze dingen: 1. Lijkt me dat je dat al gedaan hebt maar donwload de laatste drivers van creative. 2. Rechter muisknop op het geluidsicoontje -> eigenschappen van audio aanpassen, dan onder luidspreker instellingen op de knop geavanceerd klikken. dan voor 5.1 luidsprekers kiezen. De 3e en laatste oplossing die ik kan bedenken en die volgens mij ook gewoon 100% moet werken is het laatste codec pack download van http://www.k-litecodecpack.com/ Die installeert altijd automatisch de ac3 filter mee... Bij het configuratie scherm komt dan dus een nieuw icoontje te staan met de naam AC3 Filter, effe dubbelklikken zodat je de instellingen krijgt en dan bij output speakers de optie SPDIF kiezen... Meldt trouwens even of het gelukt is of niet...geeft me weer een bepaalde voldoening ;) Dan moet het 100% lukken als je iets draait wat 5.1 geluid heeft. Denk er dus wel aan een film te draaien die dit ook echt heeft. Als je gewoon stereo filmpjes draait is het natuurlijk logisch dat je geen 5.1 geluid hoort. En nogmaals ---> als eerste zou ik dit proberen want je bent van succes gegarandeert :D
Link naar reactie
Bij het downloaden van de laatste drivers krijg ik deze foutmelding. "Setup could not detect any Sound Blaster Audio Card on your system. Please ensure that your Sound Blaster hardware is properly installed before running this Setup program. Setup will now exit." Dit krijg ik bij de update pack die ik behoor te kunnen krijgen. [url]http://uk.europe.creative.com/support/drivers/search.asp?file=LiveDrvUni-Pack(ENG).exe[/url] Uiteraard staan mijn instellingen op 5.1 geluid. Na het (opnieuw) installeren van de laatste mega codec pack is er nog steeds geen 5.1 (surround) geluid bij mijn mp3tjes. Misschien heb jij het niet begrepen/of ik verkeerd geformuleerd. Bij een dvd heb ik wél geluid uit alle boxen. Maar nou zou ik het zo graag altijd uit 5 boxen willen hebben (dus ook bij mp3tjes). Wel bedankt voor je reactie :P
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...