Ga naar inhoud

Liteon LTD-163 defect na firmware update


Aanbevolen berichten

hallo, via de site van medion heb ik een firmware update voor mijn Liteon LTD-163 dvd speler gedownload. Nu heb ik de update uitgevoerd, maar tijdens het updaten kreeg ik ineens een blauw scherm (windows 95 dejavu :D ) ik gebruik nu overigens xp home. Het scherm gaf aan dat er ergens een fout was in de .. kernel? Scherm gaf aan dat als dit de eerste keer was dat ik het scherm zag ik de pc moest herstarten. Dat heb ik gedaan (kon alleen nog via reset knop). Vervolgens blijft de pc hangen tijdens het opstarten. Je ziet het stukje "detecting IDE drives" maar vervolgens gebeurt er helemaal niets meer. Als ik de dvdspeler loskoppel start alles wel gewoon goed op. Heb geprobeerd om de dvd speler (was prim. slave) op de sec. slave te zetten. PC start nu weer op, maar de speler wordt niet herkend. Ook niet via configuratiescherm --> nieuwe hardware toevoegen. Het starten van de firmware update heeft ook geen zin meer want dan krijg ik de melding Drive model doesn't match. weet iemand hoe ik dit weer aan de praat kan krijgen? op de site van liteon kan ik geen drivers en firmware vinden voor mijn model.
Link naar reactie
[quote:2ac2a415e5="rev"] via de site van medion kon ik mijn computernummer intypen en dan krijg je een overzicht met beschikbare updates voor het systeem. Daar stond dus ook die voor mijn dvd bij. Leek mij wel veilig toch? [/quote:2ac2a415e5] Ja, als die DVD-drive tenminste wel origineel in dat Medion-systeem zat ...
Link naar reactie
[quote:1a77b0b341="rev"] zat erin ja. Nu nog steeds dus. Ik ga even aan de slag met jouw link. bedankt alvast! Maar in windows kan ik nu geen update meer uitvoeren toch? want de drive wordt niet herkend. Zou dit vanuit dos nog wel kunnen? [/quote:1a77b0b341] Oh vandaar. Hangt ervanaf hoe die firmware update werkt, met boot-floppy (zonder windows) heb je wel kans ...
Link naar reactie
ik heb je link gevolgd en inderdaad een tooltje gevonden wat hopelijk werkt. Echter, ik moet een dos opstartdiskette hebben en die heb ik gemaakt via de verkenner, rechts klikken op a en vervolgens aanvinken dos diskette maken. Wanneer ik nu echter opstart kom ik wel in een dos scherm, maar kan mijn c schijf niet benaderen om de tool te laten draaien. Heb het ook geprobeerd via de site,maar ook die diskette werkt niet. Doe ik wellicht iets fout? heb voor xp ook nog nooit een dos diskette gemaakt/ nodig gehad.
Link naar reactie
is uiteindelijk toch gelukt om via dos de c schijf te benaderen. Bleek dat mijn beeldscherminstelling voor dos niet goed stond hierdoor viel het stukje c:\ weg aan de zijkant :lol: klopte inderdaad dat het niet onder ntfs werkt wan kon het bestand niet vinden. Wel nadat ik het naar mijn fat partitie kopieerde. De tool werkt echter niet. Als ik de opdracht intype mtkflash 4 w gh5q.bin ik zie dan wel een nieuwe regel in beeld komen, nl MTKFLASH by Joseph Lin, MTK 1998 (ver 1.55) vervolgens knippert de cursor onder die regel en gebeurt er niets meer wel veel schijfactiviteit. heb het al met verschillende versie geprobeerd ook de nieuwste 1.80.1 (mtkflash)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...