Ga naar inhoud

problemen met afspelen recente Xvid files


Aanbevolen berichten

Ik speel al tijdje films af, maar nu heb ik een probleem. Ik heb nu films die ik niet kan afspelen in bsplayer en ook niet in windows media player. Het zijn Xvid files, oude Xvid films kan ik wel nog afspelen, maar recentere niet. Hij start de film op en geeft meteen een foutmelding of hij sluit het programma zelf opnieuw af. Tot nog toe heb nog niet gevonden. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Link naar reactie
[quote:e89bfeb385="siesn"]Ik speel al tijdje films af, maar nu heb ik een probleem. Ik heb nu films die ik niet kan afspelen in bsplayer en ook niet in windows media player. Het zijn Xvid files, oude Xvid films kan ik wel nog afspelen, maar recentere niet. Hij start de film op en geeft meteen een foutmelding of hij sluit het programma zelf opnieuw af. Tot nog toe heb nog niet gevonden. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?[/quote:e89bfeb385] Misschien een nieuwe codec?
Link naar reactie
Ik denk het niet, ik heb alle codes opnieuw geinstalleerd (xvid, dvix; nimopack, ffdshow,..) maar het helpt niet. Als test heb ik dezelfde films proberen of te spelen op een andere pc, maar ook daar krijg ik hetzelfde probleem. Hij start de film maar heeft meteen een standaard foutmelding, het beeld stopt, maar het geluid speelt verder.
Link naar reactie
Mischien een cliche antwoord, maar het is 100% zeker dat het aan je codec ligt... heb je deze al geprobeerd: [url]http://koepi.roeder.goe.net/xvid.shtml[/url] Hier staat de nieuwste 1.0 van Koepie (geen beta, eindelijk final). :) Voordat je installeert wel alle andere XviD codec(s) de-installeren om crashes te voorkomen.
Link naar reactie
Wellicht kun je via Graphedit wat meer te weten komen, deze geeft in ieder geval een foutmelding waar je mogelijk wat meer mee kan. Ff googelen naar graphedit, opstarten en dan file/render media en een willekeurige video die niet wil spelen . Meld de foutmelding maar hier. Mocht je wel een Graph krijgen, maak er een screenshot van en hier plaatsten, wellicht is er een filter actief welke voor de fout zorgt. screenshot van een willekeurige file met graphedit: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=119982&sid=70e2f870e28b5734ef7f033e813a7953
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...