Ga naar inhoud

Pinnacle PCTV sat CI- doet niks


Aanbevolen berichten

Krijg bij scanning kanalen totaal niets !!!. Volgens Pinnacle helpdesk ligt het aan de afstand schotel en PC . 10 meter volgens Pinnacle het maximum. Zat op 20 meter dus ........ Na veel timmerwerk zit ik nu dus op het dak naast de schotel, en nog steeds geen beeld . Alles gedaan wat betreft install software --clean windows --- uninstall virusscan--firewall-- enz. . Trouwens wel een stelletje arrogante mensen bij die helpdesk , en dat voor 45 eurocent per minuut .
Link naar reactie
[quote:7a0c64fd7d="Johnny321"]schotel goed uitgericht op de ASTRA? en trouwens die aantal meters, dat vind ik een beetje vaag. Ik heb hier de schotel min. 20 meter van de decoder afstaan, en toch goede kwaliteit. Duz dat moet niet te veel uitmaken.[/quote:7a0c64fd7d]Vanaf de schotel gaan 3 kabels--- huiskamer , kamer zoon en naar de PC. alleen de PC doet het niet . Heb dus de PC ook aangesloten op de kabel in de huiskamer , niks dus . Pinaacle zegt dat er geen versterker in de kaart zit ??????. Ik ga maar weer eens bellen .
Link naar reactie
[quote:393a81ccb9="Johnny321"]3 kabels, toch geen splitter tussen gedaan he?[/quote:393a81ccb9]Neen , een 4 kops op de schotel . Zo kan iedereen zijn eigen zender kiezen .Pinnacle zegt nu dat mijn tuner stuk is.Ben ik mooi klaar mee , opsturen enz enz. Denk dat ik maar een deal moet maken met mijn PC boer (als ze gaan nieuwe kaart op voorraad hebben)
Link naar reactie
[quote:4c8ac6ee0c="stelf01"][quote:4c8ac6ee0c="Johnny321"]3 kabels, toch geen splitter tussen gedaan he?[/quote:4c8ac6ee0c]Neen , een 4 kops op de schotel . Zo kan iedereen zijn eigen zender kiezen .Pinnacle zegt nu dat mijn tuner stuk is.Ben ik mooi klaar mee , opsturen enz enz. Denk dat ik maar een deal moet maken met mijn PC boer (als ze gaan nieuwe kaart op voorraad hebben)[/quote:4c8ac6ee0c]Nieuwe kaart gekregen. Nog steeds geen beeld.Helpdesk weet het ook niet meer , maar zal links en rechts wat rondvragen en mij per email vertellen of ze nog iets weten om de kaart aan de praat tekrijgen.Heeft mij ondertussen bijna een halve kaart aan telefoonkosten opgeleverd.Iemand met de gouden tip !!!???
Link naar reactie
Ik ken de software van pinnacle niet, heb zelf een hauppauge, maar heb je geen signaal sterkte meter? Geeft die niet iets aan? Ik weet ook niet precies hoe het met een meervoudige lnb werkt maar moet je niet ergens in je software opgeven welke lnb je wilt aansturen? Ik neem aan dat de 4-voudige lnb zich gedraagt als 4 losse lnb's met een multiplexer ertussen en dat je dus bij ieder apparaat moet opgeven welke lnb (van de 4) het apparaat gaat gebruiken Ik heb zelf 3 lnb's op 1 schotel met daartussen een lnb multiplexer. De multiplexer wordt aangestuurd via een DiSEqC signaal welke door de tv kaart wordt gegenereerd op het moment dat je overschakeld van de ene lnb op de andere. Het DiSEqC signaal is er in verschillende versie's, in ieder geval versie 1.0 en versie 1.2 Mijn Hauppauge kaart kan alleen apparatuur aansturen welke DiSEqC 1.0 is, met DiSEqC 1.2 apparatuur kan ie dus niet overweg. Ik ben er achteraf achter gekomen dat de oplossing die ik eerst wilde hebben: een draaibare schotel met volauto-rotor nooit had gewerkt: alle rotoren werken alleen met een DiSEqC 1.2 signaal. Wellicht heeft jouw 4-voudige lnb een DiSEqC 1.2 signaal nodig en is je kaart 1.0? Wat is het merk en type van je lnb?
Link naar reactie
In ieder geval 1 antwoord: [url=http://pinnaclenl.custhelp.com/cgi-bin/pinnaclenl.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_sid=ioEU2Hbh&p_lva=&p_faqid=6009&p_created=1011019907&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9ncmlkc29ydD0mcF9yb3dfY250PTEmcF9zZWFyY2hfdGV4dD1EaVNhcUMmcF9zZWFyY2hfdHlwZT0zJnBfcHJvZF9sdmwxPTE3JnBfcHJvZF9sdmwyPTIyJnBfY2F0X2x2bDE9fmFueX4mcF9jYXRfbHZsMj1_YW55fiZwX3NvcnRfYnk9ZGZsdCZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=]linkje[/url]
Link naar reactie
[quote:4d4089c443="rwilligen"]Ik zit net je post nog es te lezen: ik ben een oen.... Je hebt een kop met 4 aansluitingen en dus doet het DiSEqC signaal er niet toe, tenminste, dat neem ik aan. Evengoed: heb je wel voldoende signaal, heb je een signaal meter in de software?[/quote:4d4089c443]Na install krijg je een test of alle hardware goed werkt, daarna start de satelietfinder.Hardware werkt goed, maar de satelietfinder kan uren gaan zoeken maar vind niets.Ik zet de de PC naast de TV en sluit de kabel van de TV aan de PC niks ....niks .... Kabel weer op de TV en weer schitterend beeld op de TV. Signaal meter heb ik alleen bij de zenders maar die heb ik dus niet.Ander PCi slot ..nop.Frisse XP nop.alle kaarten eruit behalve satkaart .. nop.In system hardware alle drivers perfekt ....Kwil een Hauppaugge :)EEn DEC3000 kweet niet. Ga eerst deze kaart weer terugbrengen als ie het voor zaterdag niet doet
Link naar reactie
[quote:dfad53a77d="rwilligen"]Ik zit net je post nog es te lezen: ik ben een oen.... Je hebt een kop met 4 aansluitingen en dus doet het DiSEqC signaal er niet toe, tenminste, dat neem ik aan. Evengoed: heb je wel voldoende signaal, heb je een signaal meter in de software?[/quote:dfad53a77d]Maakt niet uit, twas een interresante uitleg. (wil je die url ff aanpassen in die 'stap1' link? topic wordt zo een beetje breed. (ik weet dat je een gruwelijk breed beeld heb, dus geen last van hebt, maar dat heeft de meerderheid niet :D ) [edit]tnx[/edit] [on-topic] zal het niet uitmaken of je een lnb hebt met vier koppen, of dat je een lnb hebt met een kop?; kan de tunerkaart wel met zo'n type overweg? Test die pc es op een eenkops-lnb, en kijken of 'ie het dan doen. Als ie het dan nog niet doet, dan MOET het wel aan de PC liggen. Das nu nog een beetje een twijfelgeval.
Link naar reactie
[quote:792ca673fc="stelf01"]...Kwil een Hauppaugge :)[/quote:792ca673fc] Goed idee... Ik heb er ook geen uitleg voor omdat bij mij alles goed werkt en ik heb ook geen pinnacle. [url=http://www.sat4all.com/ubbthreads/ubbthreads.php?Cat=]Hier[/url] zit vast wel iemand met zo'n kaart die je advies kan geven.
Link naar reactie
Wat is het merk en type van je lnb? Ik weet dat er behoorlijk signaal verschil kan zijn tussen lnb's en dat tv kaarten over het algemeen een behoorlijk "hard" signaal nodig hebben om goed ontvangst te hebben. De signaal/ruis verhouding (ontvangst gevoeligheid) wordt uitgedrukt in dB en hoe lager hoe beter. o.6 dB en lager zijn goede waardes en worden door de meeste lnb's wel gehaald maar om bv BBC te kunnen ontvangen moest ik een Invacom lnb kopen met 0.3 dB s/r anders ontving ik gewoon niets op Astra 2A. Een buurman met gewone sat ontvanger en een Alps 0.6 s/r lnb ontvangt zonder problemen BBC... Je zou zoals al eerder gesteld inderdaad een enkelvoudige lnb van een kennis kunnen lenen? [edit] wees trouwens voorzichtig met te roepen: ik wil een dec 3000.... Iedere tv kaart-sat kaart en box heeft zo wel wat... De dec3000 heeft zo ook zijn problemen en ook de Nexus-S-dvb die ik heb heeft zo zijn nukken.... Het blijft allemaal gevoelige techniek...
Link naar reactie
[quote:0fedc3f4b4="rwilligen"]Wat is het merk en type van je lnb? Ik weet dat er behoorlijk signaal verschil kan zijn tussen lnb's en dat tv kaarten over het algemeen een behoorlijk "hard" signaal nodig hebben om goed ontvangst te hebben. De signaal/ruis verhouding (ontvangst gevoeligheid) wordt uitgedrukt in dB en hoe lager hoe beter. o.6 dB en lager zijn goede waardes en worden door de meeste lnb's wel gehaald maar om bv BBC te kunnen ontvangen moest ik een Invacom lnb kopen met 0.3 dB s/r anders ontving ik gewoon niets op Astra 2A. Een buurman met gewone sat ontvanger en een Alps 0.6 s/r lnb ontvangt zonder problemen BBC... Je zou zoals al eerder gesteld inderdaad een enkelvoudige lnb van een kennis kunnen lenen? [edit] wees trouwens voorzichtig met te roepen: ik wil een dec 3000.... Iedere tv kaart-sat kaart en box heeft zo wel wat... De dec3000 heeft zo ook zijn problemen en ook de Nexus-S-dvb die ik heb heeft zo zijn nukken.... Het blijft allemaal gevoelige techniek...[/quote:0fedc3f4b4]Tja ...heb vanmiddag de pinnacle weeer terug gebracht.Door gelopen naar de sateliet winkel . Wou de DEC3000 maar ging met een Jeppson TV sat. kaart de deur uit. Install wederom perfekt ... maar geeft daarna LNB poweron errror aan .PC weer naast de schotel gezet ..nop.Wederom komen de winkelier en me er weer niet uit( hij heeft deze kaart ook in zijn PC ).Zou de Matrox PH. kaart er iets .... ??Morgen haal ik de Dec3000 . is extern wie weet !!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...