Ga naar inhoud

Subwoofer doet het (niet)???


Aanbevolen berichten

Ik heb een beetje een vreemd probleem. Ik heb een audigy2 ZS met een logitech X-620 6.1 zetje. Nu werkt het verder allemaal wel oké, maar als ik in het luidsprekerinstellingenmenu van creative de luidsprekers allemaal wat laat zeggen (u kent het "links voor" "rechts voor" "rechts achter" enzovoort), dan doet de subwoofer niks, ook niet wanneer ik op ruis klik in plaats van op kanaal. Het geluid wat de subwoofer dan zou moeten geven komt uit de centerspeaker. Een kalibratie moet ik al helemaal niet aan beginnen (dan hoor je geluid uit een speaker en moet je op het scherm aanklikken welke je hoort), want als dit aan de subwoofer toe is krijg ik een zwaar irritant gepiep. Nu heb ik gedacht dat mn subwoofer kapot is, maar toch kan dit eigenlijk niet, want hij doet het verder wel als ik gewoon muziek draai of een spel speel. Iemand enig idee wat dit voor probleem kan zijn?? Want ik kan met dit verhaal een beetje moeilijk naar de winkel gaan (hoe leg je dit uit :-?)
Link naar reactie
[quote:f58c8baf80="Tirol"]Ik heb een beetje een vreemd probleem. Ik heb een audigy2 ZS met een logitech X-620 6.1 zetje. Nu werkt het verder allemaal wel oké, maar als ik in het luidsprekerinstellingenmenu van creative de luidsprekers allemaal wat laat zeggen (u kent het "links voor" "rechts voor" "rechts achter" enzovoort), dan doet de subwoofer niks, ook niet wanneer ik op ruis klik in plaats van op kanaal. Het geluid wat de subwoofer dan zou moeten geven komt uit de centerspeaker. Een kalibratie moet ik al helemaal niet aan beginnen (dan hoor je geluid uit een speaker en moet je op het scherm aanklikken welke je hoort), want als dit aan de subwoofer toe is krijg ik een zwaar irritant gepiep. Nu heb ik gedacht dat mn subwoofer kapot is, maar toch kan dit eigenlijk niet, want hij doet het verder wel als ik gewoon muziek draai of een spel speel. Iemand enig idee wat dit voor probleem kan zijn?? Want ik kan met dit verhaal een beetje moeilijk naar de winkel gaan (hoe leg je dit uit :-?)[/quote:f58c8baf80] Probeer drivers van je Audigy en je 6.1 setje (als die erbij zaten) opnieuw te installen
Link naar reactie
Het is ook inderdaad niet echt een ernstig probleem, maar ik wilde wel eens weten waar het nou aan lag dat m'n audigy drivers het setje niet echt goed aansturen. Ik moet namelijk de subwoofer meestal helemaal dichtdraaien anders overheerst hij veel te veel en dan is het alleen maar lelijk getril. En het harder en zachter zetten van de subwoofer apart wil via de drivers ook al niet, hij wordt gewoon niet goed aangestuurd volgens mij. Maar goed het rare is dus dat hij wel werkt als het moet. Ik heb overigens wel altijd de nieuwste drivers dus daar kan het niet aan liggen en hij staat ook wel op 6.1.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...