Ga naar inhoud

5.1 speakerset met AC'97 Audio


Aanbevolen berichten

M'n zus wil een nieuw speakerset voor haar pc. Ik zat te denken aan de [url=http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?prod=503]Creative® Inspire™ T5400[/url]. Maar de pc heeft verder alleen een onboard geluidskaart, op het moederbord. De handleiding heeft hier het volgende over te zeggen: [quote:5df032ef53]The AC'97 Audio codec is zompliant with tje AC'97 2.2 specification, and supports 18-bit ADC (Analog Digital Converter) and DAC (Digital Analag Converter) resolution as well as 18-bit stereo full-duplex codec with independent and variable sampling rates. Further features include supports for four analog lie-level stereo inputs.[/url][/quote:5df032ef53] Mijn vraag: is die geluidskaart genoeg voor de speakerset en kan ik met deze combinatie 5.1 geluid produceren?
Link naar reactie
Er zijn wel diverse borden met 5.1 geluid. Kijk maar even bij de fabrikant, of geef hier merk en type even op. Inderdaad is het meestal geen topkwaliteit, maar toch best aardig. En een inspire 5400 is nou ook bepaald geen high end spul. Geef anders ook eens een budget en gebruiksdoel aan, dan is het wat makkelijker adviseren.
Link naar reactie
Ik merk het, ik gaf een beetje weinig info. :wink: Type moederbord: Elite Group L7VMM2 Verder voldoet het onboard geluid wel, m'n zus is niet zo kritisch. De processor belasting is ook geen probleem. Geluid wordt alleen gebruikt voor mp3's en DVD's en dat trekt dat ding wel. Budget is weinig, zo rond de 80 euro. Vandaar dat speakerset, niet bepaald topkwaliteit, maar wel goede kwaliteit t.o.v. de prijs. Tenminste, als ik de reviews mag geloven.
Link naar reactie
Als ik zo even op de site kijk, heb je alleen een enkele line-out, stereo dus. Dan heb je niks aan een 5.1 of 4.1 set. Hier kun je alleen stereo of 2.1 op aansluiten. Voor 20-25 euro kun je een soundblaster live 5.1 aanschaffen, wellicht is dat een optie. http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Products/ProductsDetail.aspx?DetailID=62&DetailName=Specification
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...