Ga naar inhoud

hoe kan je geluid vanuit de boxen opnemen?


Aanbevolen berichten

Hallo Ooit kon ik met Win98 het geluid opnemen met een audioprogramma als Cool edit 2000 van hetgen uit de boxen kwam op dat moment vanaf een internetsite. (dat is het doel) maw ik heb toen in de regeling voor afspelen (heel misschien ook ergens anders) een vinkje kunnen zetten bij " opnemen wat je hoort" Een windowsfunctie dus (met zekerheid) Wie kan me nu met Windows XP hetzelfde leren doen Het moet nog steeds te doen zijn uiteraard Maar ik zoek nu al meer dan 8 maanden naar de oplossing en vind niks Bedankt voor je tijd Bedankt voor je tip(s) Marc[color=darkblue:414fafc4e3][/color:414fafc4e3]
Link naar reactie
Wat je kunt doen is een kabeltje van de line-out naar de line-in van de geluidskaart doen. Nadeel is dan wel dat je niks meer hoort. Als je een dj kent, leen dan ff zijn mixer, dan kan je via koptelefoon toch meeluisteren en heb je ook betere controle over het geluid. Softwarematige oplossingen ken ik niet, maar die zullen er wel zijn.
Link naar reactie
Hallo Gelderland, Dank voor je snelle interventie Geen instelling bij Cool Edit nodig? Ondertussen heb ik enig succes Als ik de micro aansluit en de geluidsrecorder van Windows laat opnemen dan werkt het al Ik wil het met cool Edit ook tot stand brengen Betere tool natuurlijk enig idee nog? 3x dank Marc
Link naar reactie
Wat jij bedoelt is dit : [img:f9feeeca6d]http://home.hccnet.nl/r.vanwilligen/forum/thread/snap005.jpg[/img:f9feeeca6d] Een optie van SoundBlaster kaarten die inderdaad erruuuug handig is waarbij je, zonder kabeltjes of microfoon gedoe, simpleweg opneemt wat je hoort, de naam zegt het al. En je maakt dus zo ook een ,min of meer, digitale kopie. (is niet helemaal waar) Een optie die standaart aanwezig is(was) in de (creative) drivers voor de SB128-SBlive (en wellicht ook andere), maar die helaas door Creative is verwijdert in nieuwere versies drivers, waarschijnlijk op verzoek van de muziek industrie.... Evengoed moet je (als je hem hebt)om te beginnen deze "mixer" wel activeren in de instellingen van je mixer. Open je mixer (al die regelschuifjes) , dan opties/eigenschappen/volume aanpassen voor opnemen/ dan scrollen door de lijst en kijken of ie er tussen staat.... Als je hem hebt en aangevinkt dan is in ieder windows audio programma in de configuratie dit kanaal te kiezen als opname-kanaal. Mocht je een SBlive hebben en de optie is er niet: ik heb de driver waarmee het wel kan. Mocht je erge haast hebben: google op SBLiveXPDrvUpdate.exe en je vind div dl locaties , het bestand moet 8,85 MB (9.284.122 bytes) groot zijn. De naam van het bestand is verwarrend, het is geen update maar een volledig installatie pakket waarmee je ook op een nieuw systeem live-drivers kunt installeren, een bijzonderheid want creative levert nooit complete installatie pakketten over het internet maar alleen updates waarvoor je dus altijd in eerste instantie eerst de originele driver cd moet gebruiken. Eerst de oude driver de-installeren dan de nieuwe, bij de installatie wordt standaart ook Audio HQ en Surround Mixer geinstalleerd: deze heb je niet nodig en kun je uit vinken, je krijgt dan alleen de driver geinstalleerd. Audio HQ en Surround Mixer zijn 2 Creative toolbars die imho. erg irritant zijn en niet echt veel toevoegen. Total Recorder is overigens een programma welke hetzelfde truukje met iedere geluidskaart kan doen, ongeacht de driver. http://www.highcriteria.com/productfr_tr.htm Kost alleen wel geld , de driver is gratis... suc6
Link naar reactie
[quote:3dde50b4cc="rwilligen"]Wat jij bedoelt is dit : Een optie van SoundBlaster kaarten die inderdaad erruuuug handig is waarbij je, zonder kabeltjes of microfoon gedoe, simpleweg opneemt wat je hoort, de naam zegt het al. [b:3dde50b4cc]En je maakt dus zo ook een ,min of meer, digitale kopie. [u:3dde50b4cc](is niet helemaal waar)[/u:3dde50b4cc][/b:3dde50b4cc] ... [/quote:3dde50b4cc] Niet? Er is toch geen A/D en/of D/A conversie, dus geen verlies? btw Ik weet wel dat die optie er is, (heb et zelf ook) maar kwist niet dat het in vrijwel alle kaarten zat.
Link naar reactie
Ik kan het technisch niet helemaal reproduceren, het is al een tijd geleden dat ik het heb gelezen maar zie de vergelijking naar video-screen capture mbv bv camtasia of hypercamDX. Bij deze screencapture proggies kopier je de analoge beelddata uit de framebuffer terug naar de harde schijf maar het beeld bestand is daarbij in eerste instantie al omgevormd van digitaal naar analoog en vervolgens zet je het weer terug naar digitaal. Zo'n programma produceerd dus wat anders dan dat je bv een windows media video rechtstreeks dl en op schijf opslaat. De "what u hear" driver doet hetzelfde, hij grabt de analoge audio ergens tussen D/A converter en kaart-uitgang en voert deze weer terug door de A/D converter waarna de digidata weer op de schijf geschreven wordt. Daarom lukt het ook altijd: als de data eenmaal tussen D/A converter en versterker is gekomen is er niet veel meer te beperken of controlleren, het is dan een analoge stroom geworden die je simpelweg kan aftappen. De "what u hear" driver heeft dus ook een instelling nodig wat betreft de kwaliteit waarin ie het materiaal opslaat, zou hij een digitale kopie maken dan was dat niet nodig geweest ,immers, je zou dan altijd de kwaliteit van het bronbestand krijgen, maar dat is dus niet zo.
Link naar reactie
Hoi, Ik heb inderdaad eenSB kaart en de optie is er niet Vroeger had ik een oudere SB-kaart Wou een afbeelding van het bewijs hier plakken maar lukt me niet Mijn adres is msasc@pandora.be Alvast bedankt voor de driver en DE oplossing voor HET probleem 3 x dank voor je bereidwilligheid en je hulp Marc
Link naar reactie
[quote:c3e4ab5d5b="rwilligen"]Ik kan het technisch niet helemaal reproduceren, het is al een tijd geleden dat ik het heb gelezen maar zie de vergelijking naar video-screen capture mbv bv camtasia of hypercamDX. Bij deze screencapture proggies kopier je de analoge beelddata uit de framebuffer terug naar de harde schijf maar het beeld bestand is daarbij in eerste instantie al omgevormd van digitaal naar analoog en vervolgens zet je het weer terug naar digitaal. Zo'n programma produceerd dus wat anders dan dat je bv een windows media video rechtstreeks dl en op schijf opslaat. De "what u hear" driver doet hetzelfde, hij grabt de analoge audio ergens tussen D/A converter en kaart-uitgang en voert deze weer terug door de A/D converter waarna de digidata weer op de schijf geschreven wordt. Daarom lukt het ook altijd: als de data eenmaal tussen D/A converter en versterker is gekomen is er niet veel meer te beperken of controlleren, het is dan een analoge stroom geworden die je simpelweg kan aftappen. De "what u hear" driver heeft dus ook een instelling nodig wat betreft de kwaliteit waarin ie het materiaal opslaat, zou hij een digitale kopie maken dan was dat niet nodig geweest ,immers, je zou dan altijd de kwaliteit van het bronbestand krijgen, maar dat is dus niet zo.[/quote:c3e4ab5d5b]Aha, ik wist niet dat die proggies hun data ná de DA coverter haalt, ik dacht dat 'ie het eerder onderschepte. Als die inderdaad ná de DA converter het signaal pakt, dan is er idd een klein verlies, wat natuurlijk ligt aan de kwalitiet AD converter en instelling van programma zelf. Dank je voor de uitleg
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...