Ga naar inhoud

DVD-R tòch afspelen op een DVD+R-speler?


Aanbevolen berichten

Mijn broer heeft een Philips DVD-recorder. Ik gaf hem een gebrande DVD-R. Aangezien zijn recorder alleen DVD+R afspeelt had hij er niks aan. Een vriend van hem beweerde echter, en zou dat ook hebben gedemonstreerd, dat het wel degelijk mogelijk is om op die recorder DVD-R af te spelen, maar dat dat ligt aan de wijze van branden. Mij klinkt dit redelijk onwerkelijk in de oren. Is dat echt mogelijk, om een DVD-R zodanig te branden dat ze toch afgespeeld worden doro in dit geval de Philips DVD-recorder?
Link naar reactie
Ja met bitsetting naar DVD-ROm met verschillende utilities die er op het net ronddwarrelen. Je moet vaak eerst met zo'n programma het "vlagje" op zo'n schijfje omzetten van DVD+R of DVD-R naar DVD-ROM. Heb je een liteon schrijver ? Je kunt die gewoon downloaden van de liteon site.
Link naar reactie
Ik heb inderdaad een Liteon-brander en als brandprogramma gebruik ik Nero Vision Express. Is dat via dit forum eenvoudig aan te geven hoe ik dat kan doen? Inmiddels heb ik ook wel +R-schijfjes, dus kan ik natuurlijk gewoon maatwerk leveren, maar het is wel interessant om te weten hoe het anders kan, ik zal dat dan zeker proberen.
Link naar reactie
Ik heb even gekeken op de site van Liteon, maar de utility lijkt alleen te werken voor DVD+RW's en niet voor DVD+R's. Een andere optie is om de DVD-R even terug te kopieren naar mijn harde schijf en vervolgens alsnog op DVD+R te zetten. Gaat dat eenvoudig? Avi's omzetten gaat mij goed af met Nero, maar hele DVD's kopieren heb ik geen ervaring mee.
Link naar reactie
De werking van de booktype utility is met niet duidelijk (ik de heb het handleidinkje wel gelezen). - Ik start het programmaatje op; - Klik op change en kies DVD-rom - Er komt een melding 'Set Book Type OK' - Ik klik op OK en brand de DVD (met Nero 6), maar na controle blijkt het ding nog steeds als DVD+R gezien te worden. Wat doe ik fout?
Link naar reactie
[quote:1e24bcb1d4="Count Uilesnor"]De werking van de booktype utility is met niet duidelijk (ik de heb het handleidinkje wel gelezen). - Ik start het programmaatje op; - Klik op change en kies DVD-rom - Er komt een melding 'Set Book Type OK' - Ik klik op OK en brand de DVD (met Nero 6), maar na controle blijkt het ding nog steeds als DVD+R gezien te worden. Wat doe ik fout?[/quote:1e24bcb1d4] voor zover ik het snap : een dvd+r(w) blijft een dvd+r(w), alleen daarbinnen geef je de booktype op en die zet je op dvd-rom (zie het bij cd's als orange book, red book of zo) Na het branden met nero moet je met de utility weer een query doen en dan zie je staan dvd-rom met daarboven DVD+R
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...